У Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів готуються чотири масштабні проєкти з цифровізації.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на МРЕТ.
Зокрема, йдеться про оцифрування електронного реєстру потужностей операторів ринку, цифровізацію фітосанітарних послуг та процесів, запровадження електронних ветеринарних сертифікатів, а також розробку онлайн платформи для подання та відслідковування скарг споживачів.
Етапи впровадження зазначених цифрових послуг та їх ефект на бізнес та споживачів обговорили на нараді у Мінекономіки під головуванням міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Ігоря Петрашка. Участь у зустрічі взяли заступники міністра Ігор Дядюра та Сергій Глущенко, а також в.о. голови Держпродспоживслужби Ольга Шевченко.
Одним із проєктів є вдосконалення Державного реєстру потужностей операторів ринку. Реєстрація потужностей буде відбуватися онлайн через портал «Дія» або портал Держпродспоживслужби. Це дозволить забезпечити обмін даними з іншими державними реєстрами, а також реалізувати зручну пошукову систему на порталі Держпродспоживслужби. Планується, що проєкт запуститься до кінця 2020 року.
Цифровізація фітосанітарних послуг та процесів передбачає подачу заявки на оформлення вантажу онлайн, ведення аналітики оформлених документів; унеможливлення підробки документів при експорті; зменшення надходження міжнародних нотифікацій щодо невірного оформлення фітосанітарних сертифікатів; оперативний контроль за переміщенням вантажів; обмін електронними фітосанітарними сертифікатами з торговельними партнерами, що попередить затримку вантажів при розмитненні в країні імпорту. Реалізується також інтеграція національної системи зі світовою системою The HUB.
Ще одним проєктом цифровізації послуг служби є запровадження електронних міжнародних ветеринарних сертифікатів. Оформити документи можна буде онлайн через сучасну інформаційну систему. Також буде можливість перевірки автентичності сертифікатів через QR-код (як для бізнесу, так і для іноземних партнерів та інспекторів). Серед плюсів — зменшення фінансового навантаження на бізнес щодо перекладу на 23 мови країн-ЄС, адже переклад сертифікатів різними мовами буде здійснюватися автоматично. Крім того, планується інтеграція національної системи з іншими реєстрами служби, а також з європейською системою TRACES.
Серед озвучених на зустрічі проєктів — розробка онлайн платформи для подання та відслідковування скарг споживачів. Цей інструмент дозволить споживачам оперативно подавати звернення та отримувати інформацію щодо їх розгляду, а Держпродспоживслужбі — оцифрувати та значно підвищити ефективність процесів роботи зі зверненнями та скаргами споживачів.
Джерело: propozitsiya.com