За минулий тиждень ціни на пальне в Україні продовжили знижуватись. Трейдери, що завозять пальне з країн Європейського союзу змушені конкурувати з дешевшим російським ресурсом, котрий потрапляє в країну через «сірі» схеми. Тим часом аграрії не поспішають закуповувати пальне до посівної, оскільки очікують продовження зернової угоди, котра закінчується в середині березня.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на delo.ua.
Засновник групи «Прайм» Дмитро Льоушкін говорить, що попит на пальне в Україні залишається невисоким. Зазвичай першими закуповували пальне для посівної аграрії з південних областей. Однак цього року мало хто з аграріїв, котрі знаходяться в Херсонській, Миколаївській чи Запорізькій областях буде активно сіяти.
«Попит від аграріїв в цьому році буде дещо з запізненням. Великий тиск на ринок чинить ситуація з зерновою угодою. Термін її дії має скінчитися в середині березня, і всі очікують продовжать її чи ні. Рішення по зерновій угоді має визначити логістику перевезень, тож до того як угоду продовжать всі взяли паузу», – говорить бізнесмен.
За його словами, на ринок також тисне російське пальне, котре завозиться в Україну за «сірими» схемами.
«Пустий танкер виходить з Греції, а повний з Новоросійська. Потім ці танкери зустрічаються в нейтральних водах, пальне переливається з одного на інший і вже в Україну заходить буцімто грецьке дизельне пальне. Російський дизель зазвичай зливають в Дунайських портах, хоча деколи везуть і в румунський порт Констанца. Купують російський дизель ті самі люди, що купували його і раніше, хоча юридичні особи були змінені», – каже Льоушкін.
Він зазначає, що котирування на нафту за минулий тиждень виросли й тому логічно було б щоб виросли оптові ціни на пальне в Україні. Однак через те, що трейдери, котрі возять паливо з Європи вимушені конкурувати з постачальниками російського пального ціни в опті продовжують падати.
Аналітик профільного видання «НафтоРинок» Олександр Сіренко говорить, що на минулому тижні близько 20 операторів АЗС в Україні знизили ціни. В середньому ціни в країні знизились на 1 грн/л.
«Маржа ж залишається доволі високою. Найдорожчий дизель в опті коштує 40 грн/л, а на АЗС пальне продається за 51 грн/л. Це неправильно, виходить якась воєнна маржа для АЗС», – зазначає Сіренко.
Він каже що трейдери ведуть конкуренцію з російським пальним в сегменті продажу дизпалива та автогазу. Дешевий дизель за ціною в 33-34 грн/л вказує на те, що російського ресурсу в країні дуже багато.
«В Казахстані вже понад 10 років діє заборона на експорт бензину та дизпалива, але ми звідти отримуємо дизель. Я думаю, що звідти нам постачають російське пальне. Така сама ситуація і з поставками автогазу. Він надходить в Україну переважно з країн Балтії, якщо проаналізувати данні виробництва та споживання автогазу в Литві то можна стверджувати, що в Україну звідти надходить саме російське пальне. Ціна такого автогазу на кордоні – 17 грн/л”, – говорить Сіренко.
Джерело: propozitsiya.com