Для подальшого збільшення експорту зернових вантажів потрібно не лише вдосконалювати логістику перевезень, а й розвивати інфраструктуру. Зокрема, будувати нові ефективні елеватори та збільшувати пропускну спроможність припортових станцій, йшлося під час наради представників Укрзалізниці та Української зернової асоціації (УЗА) щодо актуальних питань транспортування залізничним транспортом зернових вантажів.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-реліз Укрзалізниці.
За словами директора з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрія Рязанцева, залізниця прагне максимально забезпечити потреби ринку в перевезенні зернових, врожаї яких щороку зростають. Для цього, зокрема, потрібно будувати додаткові потужності для зберігання цієї продукції. Насамперед, у припортових зонах. Загальний дефіцит сертифікованих сховищ може становити близько 40-65 млн тонн. Крім того, відчувається значний розрив у регіональному покритті по областях. Деякі області лише на 20-30% від обсягу врожаю забезпечені сховищами.
«За оцінками експертів, сума коштів, необхідних для покриття цього дефіциту, становить до 16 млрд дол. За нашими підрахунками, для ритмічних перевезень зернових упродовж року необхідні додаткові потужності для зберігання близько 13 млн тонн вантажів у припортових зонах, які потім у піковий сезон можна доправляти до портів або залізницею, або автомобільним транспортом», — зазначив Рязанцев.
Водночас представники УЗА зауважують, що для ефективних перевезень зернових вантажів потрібно не лише розвивати припортові станції, а й поліпшувати інфраструктуру на всій території країни. Це дозволить швидко транспортувати зернові з будь-якого регіону. За словами президента УЗА Миколи Горбачьова, нині є близько тисячі елеваторів, які не відповідають сучасним вимогам Укрзалізниці до перевезень, тому потрібні нові зерносховища та рівномірне їх розташування в регіонах.
«Бізнес готовий будувати елеватори в регіональному розрізі в тих місцях, де це буде ефективно. І сьогодні ми прагнемо спільно з Укрзалізницею визначити ці місця», — зазначив Микола Горбачьов.
Представники УЗА також звернули увагу на необхідність розвитку інфраструктури на західних кордонах України, через які зернові вантажі прямують на експорт до європейських країн, таких як Польща, Словаччина, а також до Білорусі. В асоціації зазначають, щорічно Україна здатна експортувати в Європу через західні кордони України близько 5 млн тонн зернових. Тож потрібно передбачити потужності для зберігання цього обсягу продукції на кордонах.
Джерело: propozitsiya.com