В Україні, за оцінками різних фахівців, 15-30% насіння, яке щорічно реалізуються, — це підробка, а для підробок садивного матеріалу популярних продуктів окремих компаній ця цифра досягає навіть 50-55%, особливо після масштабних рекламних компаній нових продуктів. Розповіла керуючий партнер патентно-правової фірми «Пахаренко і партнери», президент Українського альянсу по боротьбі з підробками та піратством (UAACP), Антоніна Пахаренко-Андерсон.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на apk-inform.
«Нерідко сільгоспвиробники свідомо купують неоригінальний продукт, не замислюючись, що можуть більше втратити при збиранні врожаю. Наявність підробок на ринку посівного матеріалу має величезний негативний вплив, починаючи від ризиків, які з’являються для сільського господарства та економіки в цілому, і закінчуючи шкодою, що наноситься навколишньому середовищу і продовольчому ланцюгу певної культури», — вважає експерт.
Вона зазначає, що найчастіше підробляють продукцію, яка вже тривалий час перебуває на ринку і отримала визнання споживача, оскільки порушники не хочуть ризикувати і тому зазвичай не підробляють новинки аграрного ринку, виключаючи ті, які дуже швидко завойовують агроринок і користуються попитом.
«І хоча серед фермерів існує думка, що «рослини не математика і їх прорахувати не можна», і в таких випадках простежується чітка закономірність: купили якісний посадковий матеріал — урожай є, якщо придбали не дуже якісний — залишилися ні з чим, або в кращому випадку зібрали три чверті очікуваного. Тому що в гонитві за дешевизною сільгоспвиробники купують, якщо і насіння сорту компанії-виробника, але вже у вигляді похідного матеріалу, отриманого в другому, а то і подальших поколіннях, або ж купують посадковий матеріал, що складається з суміші оригінального матеріалу з різним дешевим насінням інших сортів, схожих за зовнішніми ознаками», — зазначає експерт.
Антоніна Пахаренко-Андерсон нагадала, що всім відомо про прокрашування виробником оригінального насіння, це свідчить про їх обробку відповідними засобами захисту рослин, при цьому насіння обробляють якісною фарбою, яка не обсипається і не облуплюється. Шахраї ж наносять дешеву фарбу, яка перебуваючи в мішку, а особливо після транспортування, відлущується, в результаті при відкритті мішка можна помітити пил від неї.
«Підробки також фасують в упаковки з нанесеними відомими торговими марками, хоча іноді допускають помилки в найменуваннях брендів або в колірних відтінках», — додала вона.
Крім того, для продажу контрафакту підробляють сертифікати, особливо при купівлі частини партії, на яку видано цей сертифікат якості, або продають продукцію без будь-яких документів, трапляються випадки повторного використання оригінальних мішків (слід пам’ятати, що оригінальні мішки не можуть бути прошиті кілька разів).
Джерело: propozitsiya.com