З початку російської агресії в Україні та припинення діяльності українських морських портів Азовського басейну, блокади Чорноморських портів, більшість транспортно-експедиторських компаній переорієнтували логістичні напрямки на порти Дунайського регіону. Сьогодні більшість флоту прямує до українських портів на Дунаї та у зворотному напрямку з використанням українського суднового ходу Дунай-Чорне море, інформують у Комітеті Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на пресслужбу Апарату Верховної Ради України.
Так, за даними Департаменту організації портів ДП «Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ»), за 11 місяців поточного року портами Дунайського регіону (Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ) було оброблено 14,5 млн тонн вантажів. Цей показник демонструє позитивну динаміку та ріст вантажопереробки у 2,9 рази (+294%) у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року.
За обсягами перевантаження у 2022 році першу позицію у номенклатурі вантажів займають – зернові.
З початку року експорт аграрної продукції в українських дунайських портах складає близько 24 відсотків від загального обсягу морських портів України. Порти Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ залучили майже всі наявні потужності для перевалки вантажів, залучивши потенціал для подальшого розвитку, а саме: модернізація та оновлення інфраструктури портів, залучення інвестицій для будівництва нових терміналів, днопоглиблення тощо.
Показник вантажообігу порту Ізмаїл у 2022 році у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року склав 7,7 млн тонн (+210,6%), Рені 6,1 млн тонн (+508,3 %), Усть-Дунайськ 662 тис. тонн (+1314,7%).
За 11 місяців поточного року загальний обсяг експорту аграрної продукції з портів Дунайського регіону склав 6,1 млн тонн, що перевищує показник за аналогічний період 2021 року в 42 рази.
Джерело: propozitsiya.com