За підсумками 2023 року свіжа лохина принесла Україні рекордну експортну виручку в $16,5 млн доларів США, що дало змогу їй уперше стати більш прибутковим для експортерів товаром, ніж яблуко. Експорт яблука за цей же період приніс українським експортерам $14,1 млн виручки. Тепер лохина поступається лише волоському горіху і замороженим ягодам і фруктам за обсягом річної виручки в плодовій групі товарів.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на EastFruit.
Також, лохина, поряд із замороженою малиною, є найбільш швидкозростаючою категорією плодоовочевого експорту України. Щорічний приріст експортної виручки від цих товарів оцінюється у 22-28% на рік.
При цьому, якщо яблуко експортується з України практично цілий рік, то лохина тривалому зберіганню не підлягає, і сезон її експорту триває в Україні зазвичай з липня по жовтень. Відповідно, цей обсяг виручки формується всього лише за 3-4 місяці. Загалом, не дивно, що лохина, як і раніше, цікавить інвесторів в Україні, які активно залучають грантові кошти на створення нових плантацій лохини.
«Лохина, безсумнівно, має великі перспективи щодо зростання споживання на світовому ринку. Ця ягода, як і раніше, маловідома споживачам багатьох країн, проте ті, хто її пробує, зазвичай починають купувати її регулярно. Вона зручна для споживачів, тому що є менш швидкопсувною, ніж більшість інших ягід, і її можна вирощувати практично в будь-якій країні світу, тому що існує безліч сортів лохини, адаптованих до різних кліматичних умов», – говорить Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої й сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
Зростання експорту лохини з України відбувається на тлі першого в історії зниження обсягів світової торгівлі цією ягодою. При цьому багато учасників ринку вважають, що ціни на цю ягоду залишатимуться відносно високими й в новому сезоні.
Традиційно, основний обсяг лохини Україна експортує на ринок Польщі, яка навіть почала наближатися на цьому тлі до статусу нетто-імпортера лохини. Однак 2023 року, нарешті, почався процес диверсифікації експорту цієї ягоди з України. На тлі різкого зниження обсягу експорту лохини до Польщі також різко зросли її поставки до Нідерландів, Великої Британії, Німеччини та Іспанії, тобто на традиційні ринки польської лохини. А ось зростання експорту української лохини до Грузії, яка сама швидко нарощує експорт цієї ягоди, викликало в експертів ринку чимало запитань.
Джерело: propozitsiya.com