Для відвантаження зерна з дунайських портів України експортери залучають всі наявні судна з дедвейтом 1,5-8 тис т, тому зараз працюють переважно судна віком 35-60 років, хоча їх термін служби зазвичай складає 25-30 років.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на graintrade.
Під час роботи зернового коридору в порти Дунаю заходили значно більші зерновози, зокрема у червні – судно «Блу Гейт» дедвейтом 24 тис т.
Використання старого флоту дозволяє вирішити проблему страхування, що виникла після завершення зернової угоди. З травня 2023 р Кабмін активно працює над планом «Б», що має замінити зерновий коридор шляхом створення страхового фонду у $500 млн для покриття ризиків пошкодження суден через атаки рф. Тиждень тому було оголошено про завершення робіт по створенню міжнародного страхового пулу, проте механізм досі не запрацював.
Заступниця голови комітет ВР по транспорту та інфраструктурі Ю. Кліменко заявила, що «скептично ставиться до державних страхових фондів, оскільки вони зацікавлені у мінімізації бюджетних витрат».
Але трейдерам потрібно виконувати контрактні зобов’язання, а аграріям – вивозити зерно, тому вони не можуть чекати і використовують механізм мінімізації ризиків без повноцінного страхування, доставляючи зерно дрібними партіями та старими судами. Саме армада дрібних старих зерновозів забезпечила зростання обсягів перевалювання українського зерна через порт Констанца.
Достатися з портів Дунаю до Констанци можна Сулинським каналом, не виходячи з територіальних вод Румунії, або з більшим ризиком атаки з боку рф – через гирло Бистре, яке виходить в українську акваторію. Саме цей ризик компенсують використанням старого флоту.
Джерело: propozitsiya.com