У 2018 році під час Глобального ягідного конгресу, що проходив в Роттердамі, Тарас Баштанник, директор компанії «Українська ягода» з Житомирської області, поставив запитання одному з ключових спікерів, які представляли організацію торгівлі, про перспективи жимолості на світовому ринку. Експерт взяв довгу паузу, мабуть намагаючись пригадати, що ж це таке «жимолость». Звичайно, в англійській мові є дуже велика кількість назв цієї ягоди, ніж, можливо, чим було викликано ускладнення. Проте, відповідь експерта був дуже однозначним – особливих перспектив для жимолості на світовому і європейському ринку він не бачив. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Українську Плодоовочеву Асоціацію (УПОА).
Однак тон виступів щодо жимолості вже через рік істотно змінився. Якщо в 2018 році питання Тараса і виступ економіста Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Ярмака Андрія стали єдиними згадками жимолості на Конгресі, то в 2019 році ця ягода вже згадувалася набагато частіше. Можна сказати, що слово «жимолость» на сценах Конгресу звучало в середньому в кожному третьому доповіді. До речі, в 2019 році, схоже, з’явився консенсус у використанні англомовної назви цієї ягоди, яку практично всі називають «хаскап» (haskap). Раніше також нерідко використовувалися назви honeysuckle, honeyberry, blue-berried honeysuckle, deepblue honeysuckle і навіть sweetberry honeysuckle.
У 2019 року в Роттердамі учасники Глобального ягідного конгресу говорили про те, що у жимолості може бути шанс. Не останню роль в цьому, напевно, зіграло визнання жимолості в кінці 2018 року продуктом харчування в Євросоюзі. Також суттєву роль в просуванні цієї ягоди грають представники ягідного бізнесу Польщі, де значні площі відведені під жимолость, а її виробництво стрімко зростає.
У Конгресі також взяли участь фермери з інших країн, які вирощують жимолость. Наприклад компанія зі Словенії так і називається – Haskap. Вони вирощують жимолость на 20 гектарах, та вірять в її успіх на ринку і активно ділилися інформацією про цю ягоді з іншими учасниками події. Вони також намагалися пояснити українським делегатам, що це за ягода, але коли дізналися, що в Україні вже висаджено понад 100 гектарів жимолості, були сильно здивовані і навіть трохи розчаровані. На думку керівників словенської компанії, жимолость повинна продаватися набагато дорожче лохини, оскільки вона є більш цінною з точки зору дієтології та користі для здоров’я. Цю думку висловлювали ще кілька учасників з Польщі, однак, по факту, визнавали, що не впевнені в тому, що жимолость можна буде продати дорожче за лохину.
З огляду на зростаючий інтерес до жимолості з боку учасників ягідного бізнесу Європи, в рамках найбільшої ягідної конференції України: «Ягоди України-2019: заморозка і свіжий ринок» 21 травня 2019 в Києві запланована дуель тих, хто вірить в перспективи цієї ягоди і тих, хто в них не вірить. Головний акцент під час форуму буде зроблений на експортних перспективах основних видів ягід, оскільки подальший розвиток виключно за рахунок розмірів внутрішнього ринку України можна вважати вичерпаним. У конференції візьмуть участь фермери-виробники ягід з України, Грузії, Молдови, Таджикистану, Узбекистану, Польщі та інших країн світу, а також постачальники МТР і устаткування, переробники і представники оптової торгівлі.
Джерело: propozitsiya.com