Якими шляхами торує українська агропродукція

Попри все, Україна продовжує експортувати вироблену в країні агропродукцію. Як саме, за інформацією Spike Brokers, пише propozitsiya.com.

АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА

У лютому спостерігалося зростання обсягу агроекспорту автомобільним транспортом на всіх кордонах. Загальний показник експорту зріс до 293, 7 тис. т, що на 19,8 % більше порівняно із січнем.

Лідером за пропуском аграрної продукції за відповідний місяць став польський кордон, де експорт становив 125 тис. т, що на 17,1 % більше за минулий місяць. На румунському та молдавському переходах показник зріс до 71,6 тис. т та 45,8 тис. т, що на 22,4 % та 36,6 % більше відповідно. Найменший обсяг агроекспорту у лютому спостерігався на угорському та словацькому напрямках, де показник становив 33,9 тис. т та 17,4 тис. т, що на 14,6 % та 3,4 % більше відповідно.

Основними експортними товарами за місяць стали соняшникова олія – 37,7 тис. т, та для м’ясо птиці – 21,5 тис. т.

Ставки на перевезення автотранспортом за внутрішніми маршрутами не зазнали змін, ціни на європейські маршрути підвищились на 1-3 євро, залежно від напрямку.

ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА

Станом на 27 лютого майже на всіх прикордонних переходах зафіксовано зниження середньодобової передачі вагонів із зерном. На румунському напрямку обсяги передачі наразі мінімальні: за 26 діб лютого експорт знизився на 46 % порівняно з аналогічним періодом січня – до 4,5 ваг/добу. На польському та угорському кордонах показник скоротився на 34 % і 29 % – до 25,7 ваг/добу. Лише на словацькому кордоні спостерігалася позитивна динаміка: передача вагонів зросла на 47 % – до 34,6 ваг/добу.

Загальний показник середньодобової передачі зернових вантажів та шротів знизився на 4% порівняно із січнем – до 172 ваг/добу.

За тиждень середньодобовий обсяг вивантаження вагонів у портах Великої Одеси залишився майже без змін – 1 246 ваг/добу. Водночас кількість вагонів із зерном, що прямують до портів, незначно знизилася – до 4 950 одиниць.

Накопичення вагонів із зерном у напрямку Дунайських портів збільшилось на 21,6 % – до 141 одиниць. Показник середньодобового вивантаження знизився на 12,8 % – до 34 ваг/добу.

Вартість перевезення залізничним транспортом всередині країни знизилась на 2-3$, залежно від напрямку. Через зниження рівня попиту значна кількість вагонів перевізників залишається без завантаження та простоює.

ВОДНА ЛОГІСТИКА

Після тривалого періоду стабільності фрахтові ставки в дунайських і чорноморських портах зросли на 1–2 $/т. Одними з причин зростання вартості перевезення стали підвищення витрат на проходження річкових шляхів та триваліший простій суден у певних зонах. Зокрема, ставки для костерів із Ізмаїла до Італії зросли до 28–30 $/т. Фрахтові ставки для хендісайзів із чорноморських портів підвищилися до 16–17 $/т у напрямку Італії та до 17–19 $/т у напрямку Іспанії.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *