За даними Асоціації Freshuelva, обсяги експорту склали близько 254 тис. тонн, а зниження було зафіксовано у всіх ключових сегментах ягідного експорту країни.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на allretail.ua.
Так, іспанським експортерам вдалося поставити на зовнішні ринки збуту лише 163 тис. тонн суниці садової, що на 3% менше, ніж в аналогічному періоді минулого року. При цьому експорт лохини знизився на 7% до 51 тис. тонн, а постачання малини впали на 20% до 37 тис. тонн.
Найбільш значні темпи падіння відзначалися в експорті ожини, який обвалився вдвічі до 1,7 тис. тонн.
Основними ринками збуту для іспанських ягід залишалися Німеччина, Франція і Великобританія.
Ключовою перешкодою для розвитку іспанського експорту виявилася пандемія COVID-19. Основні продажі суниці садової з Іспанії зазвичай проходять у квітні, а травень є важливим місяцем для збуту чорниці та малини, і саме в ці місяці, за словами Рафаеля Домінгеза, керівника Freshuelva, ситуація в країні була найбільш критичною.
Головним викликом, пов’язаним з COVID-19, була наявність робочої сили та безпека сезонних робітників, зайнятих на ягідних плантаціях в Іспанії. Тим не менш, за даними Домінгеза, на 80 тис. таких робітників було зареєстровано лише 2 позитивних випадки інфікування COVID-19.
В цілому ж, старт сезону характеризувався значним дефіцитом робочої сили: наприклад, закриття кордону з Марокко не дозволило в’їхати в Іспанію близько 13 тис. робітників.
Не додавало оптимізму виробникам і загальне зниження попиту на ягоди в країнах-імпортерах.
Джерело: propozitsiya.com