Лохина і волоський горіх постраждають більше за всіх інших продуктів плодоовочевого сектора України від коронавіруса

Як коронавірус вже вплинув і як може вплинути на світову економіку та агробізнес зокрема, сьогодні розповів Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО). 

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на EastFruit.

«В умовах будь-якої кризи, люди починають споживати дешеві продукти, відмовляючись від тих, які не є критичними для них. Згадайте, як вплинуло падіння цін на нафту, на ринок яблука або ринок молочних продуктів? Попит різко впав, тому що країни, які заробляли на експорті нафти, знизили споживання не критичних для них продуктів», — говорить Андрій Ярмак.

«На тлі падіння глобального попиту, можна чекати проблем для всіх основних експортних категорій плодоовочевої продукції України. Основну експортну виручку в цьому секторі Україна отримує від волоського горіха – більш $120 млн за сезон. Однак для споживачів волоський горіх – це дуже дорогий продукт і він абсолютно не критичний для споживання.

Друге місце займають заморожені ягоди — теж не критичний для споживання продукт, однак він все-таки набагато дешевше, ніж свіжі ягоди, тому вплив на нього не буде настільки критичним.

А ось лохина – це абсолютно не ключовий, але при цьому найдорожчий із зазначених продуктів в плодоовочевому секторі. Тому вона може постраждати навіть більше, ніж волоський горіх від уповільнення попиту при одночасному зростанні пропозиції», — зазначає Андрій Ярмак.

При цьому він зауважує, що може статися і зворотний ефект — люди почнуть більше уваги приділяти своєму здоров’ю, і будуть купувати те, що вважається корисним. Лохина і горіхи відносяться до таких продуктів, а доходи в ЄС все-одно досить високі, і це може трохи згладити ефект від падіння доходів.
Він також говорить, що не варто забувати і про колапс транспорту та заборону на переміщення товарів і людей.

«Адже фура з яблуком із Італії їде з водієм. А цього водія фізично не впустять у визначені країни. Попит на плодоовочеву продукцію в Китаї на тлі поширення коронавіруса дуже сильно впав. Люди бояться вірусу, тому споживають більше термічно оброблених продуктів. Це відбувається тому, що вони намагаються менше виходити з дому, тому рідше купують свіжу продукцію. Все це може дуже суттєво і дуже негативно вплинути на попит на овочі і фрукти в цілому і в нашому регіоні», — говорить Андрій Ярмак.

 

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *