Мінінфраструктури України розробило проєкт наказу, яким планується введення нової методики розрахунку портових зборів.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ЦТС.
Проєктом наказу, зокрема, затверджується методика розрахунку розмірів ставок портових зборів, які стягуються в морських портах, і порядок стягування, обліку та використання коштів від портових зборів, крім використання коштів від адміністративного збору.
Розрахунок ставок портових зборів в методиці базується на застосуванні витратного методу розрахунку ставок портових зборів за критерієм достатності джерела необхідного фінансування об’єктів портової інфраструктури та інших об’єктів, які утримуються за рахунок портових зборів.
«При розрахунку застосовується показник нормативу рентабельності, який включається до складу ставок портових зборів і забезпечує покриття витрат на нове будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт об’єктів портової інфраструктури і судноплавних каналів, в т.ч. на компенсацію інвестицій, а також податок на прибуток і частина чистого прибутку (доходу), що підлягає відрахуванню до Державного бюджету відповідно до законодавства», — йдеться в пояснювальній записці до проєкту наказу.
Також повідомляється, що норматив рентабельності встановлюється окремо для корабельного, канального, причального, санітарного портових зборів для кожного морського порту (або регіону) з урахуванням економічних показників діяльності і планів розвитку на прогнозований період.
Крім того, в методиці розрахунку закладені такі принципи і особливості — застосування бази нарахування портових зборів на підставі валової місткості судна (грос-тоннаж — GT). Крім того, нарахування корабельного, канального, адміністративного, маякового і санітарного портових зборів здійснюється на підставі валової місткості судна, а нарахування причального портового збору — на підставі валової місткості судна в добу.
Згідно з методикою, прогнозований період як період планування діяльності одержувача портового збору, на який визначаються витрати і база нарахування для розрахунку ставок портових зборів, дорівнює п’яти рокам.
Згідно з документом, ставки корабельного, причального, санітарного портових зборів визначаються з регіонального підходу на єдиному рівні для кожного портового збору таким чином:
- 1 регіон (Велика Одеса) — морський порт Одеса, морський порт Південний, морський порт Чорноморськ і морський порт Білгород-Дністровський;
- 2 регіон (Азовський регіон) — морський порт Маріуполь, морський порт Бердянськ;
- 3 регіон (Дунайський регіон) — морський порт Ізмаїл, морський порт Рені, морський порт Усть-Дунайськ;
- 4 регіон (Бузько-Дніпровський регіон) — морський порт Миколаїв, морський порт Херсон, морський порт Ольвія, морський порт Скадовськ.
Джерело: propozitsiya.com