В «Укрзалізниці» спостерігається вже третя за 2021 рікі паливна криза. На складах залізничного перевізника залишилося трохи більше добового запасу дизельного палива.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на usm.media.
За даними на 6 вересня, на складах УЗ залишилося 965 тонн дизпалива при добовій нормі 779 тонн. При цьому за 5 вересня, в УЗ використали всього 549 тонн ДТ, що на 239 тонн менше середньодобової норми.
На складах «Одеської залізниці», яка безпосередньо забезпечує доставку вантажів (зокрема сезонних — зернових) в морські порти, запаси ДТ становить 150 тонн при добової потребі в 165 тонн.
За даними джерела USM, «в останні два тижні запаси палива на складах УЗ не перевищували 7-5 днів, але вже 6 вересня залишок дизельного палива на УЗ досяг критично низької позначки. «Львівська залізниця» вже зупинилася, всі інші дороги під загрозою зупинки сьогодні-завтра. Маневрова тяга не виходить з депо, рух на ділянках без електрифікації частково припинено або під загрозою зупинки. Зараз високий сезон у зерновиків, вся дизельна тяга, яка забезпечує вантажоперевезення, не виходить з депо».
Раніше про проблеми з доставкою вантажів у порти та нестачею локомотивів повідомляв заступник директора Департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов. Його публікація на цю тему опублікована в Facebook 28 серпня:
«Ситуація по Одеській дорозі: фіксується накопичення поїздів із боку Вапнярки — по Котовського брак локомотивів і бригад; поганий поїзний обмін із Південно-Західною дорогою. Також фіксується накопичення навколо Миколаєва, на підходах також накопичення.
Залишається поганий поїзний обмін з Придніпровською дорогою. Залишається складна ситуація по Одеському вузлу Одеської дороги, сортувальні станції не справляються з розбірним вагонопотоком, сортувальні станції забиті, ускладнюється вивезення порожняка з портів. В цілому йде накопичення по мережі вагонів заадресованних в морські порти», — повідомляв Валерій Ткачов.
Перша така криза відбулася в квітні. Аналогічна ситуація з паливом спостерігалася на початку липня. Тоді збитки УЗ через обмежену роботи оцінювався в 8 млн грн на добу, не рахуючи претензій від вантажовідправників.
«38 магістральних і 85 маневрових тепловозів виведені в резерв через відсутність палива. На складах всього 772 тонни — це доба роботи залізниці. Такі збої в роботі завдають шкоди компанії в розмірі 8 млн грн за добу, не рахуючи компенсацій за затримку вантажів», — повідомляла 1 липня глава тимчасової слідчої комісії Верховної Ради щодо діяльності УЗ Юлія Гришина.
Цього разу дані по запасах палива приблизно такі ж, як і липневі, кількість виведених в резерв тепловозів також можна порівняти.
6 вересня, голова парламентської ТСК Юлія Гришина повідомила, що «Укрзалізниця» заплатить 377 млн 860 тис. гривень штрафів за несвоєчасну доставку вантажів в 2019-2021 роках.
«На запит тимчасової слідчої комісії з перевірки й оцінки стану АТ УЗ, в державній компанії не змогли знайти відповідальних за проблеми зі своєчасною доставкою вантажів, за десятки кинутих поїздів, за зрив експортних контрактів і за те, що вантажовласники зазнають збитків і потім виставляють фінансові претензії до «Укрзалізниці», — заявила Гришина.
Джерело: propozitsiya.com