Мінекономіки отримало лист від підприємств вагонобудівної галузі, в якому вони вітають і підтримують ініціативу міністерства про введення обмежень щодо строку експлуатації певних типів вагонів.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на МРЕТ.
«Подальша експлуатація застарілих вантажних вагонів руйнує колії, ремонт та відновлення яких відбувається за державний кошт. Застарілий парк викликає щоденні техногенні ризики, в т.ч. в пасажирських перевезеннях, які використовують ті ж самі колії!», — йдеться у листі.
Крім того, зазначається, що у вагонобудівній галузі України, за останні 9 років, кількість працюючих підприємств скоротилася більш ніж у 3,5 рази (з 18 од. у 2011 році до 5 підприємств у грудні 2020 року).
Відбулось рекордне скорочення кількості робочих місць у галузі — в 2,5 рази. Падіння обсягів реалізації вантажних вагонів вітчизняними підприємствами в 2020 році (по відношенню до 2011 року) складає близько 90%. Катастрофічно, в 53 рази, знизився експорт вантажних вагонів.
Для врегулювання проблем залізничної галузі та підтримки національних вагонобудівних підприємств, Мінекономіки у співпраці з Мінінфраструктури, «Укрзалізниця» та іншими органами виконавчої влади працюють над впровадженням ініціативи щодо кардинального оновлення парку вантажних вагонів України.
В основі ініціативи — запровадження обмежень щодо строку експлуатації певних типів вагонів, зокрема піввагонів та зерновозів.
Експерти Мінекономіки розробили сучасну модель ринку вантажних залізничних вагонів України для прогнозування тенденцій ринку при введенні даних обмежень. Модель показує, що в результаті обмежень, дефіциту рухомого складу по піввагонах та зерновозах у 2021 році не буде. Натомість, ці нововведення будуть стимулювати попит на замовлення нових вагонів в українських виробників.
Джерело: propozitsiya.com