Компанії ADM (Archer Daniels Midland), Bunge, Cargill та Louis Dreyfus сукупно контролюють 50-60% міжнародної торгівлі пшеницею, кукурудзою та соєю, повідомляє видання Agrarheute з посиланням на дані дослідження комітету по сільському господарству парламенту ЄС. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на graintrade. Автори дослідження вважають,що це створює ризики для фермерів та споживачів,тому просить ЄС втрутитися у ситуацію. На їх думку, вказані компанії можуть зловживати своїм становищем на ринку та детальним знанням ринку для спекуляцій, які завдадуть збитків фермерам та споживачам. Дослідження, підготовлене експертами консалтингової компанії Ernst & Young (EY) та Боннського університету, закликає політиків підвищити прозорість ринку та розглянути можливість запровадження податку на надприбутки. За даними експертів, сукупний обіг сировини у чотирьох агро-гігантів у 2022 р склав 540 млн т, тоді як загальний обіг світової торгівлі, за оцінками МСГ США, сягав 920 млн т. Комітет по сільському господарству парламенту ЄС обговорить дані дослідження 2 грудня. Жодна з вказаних компаній не надає точну інформацію про кількість сировини та її походження. За оцінками експертів, обіг Cargill складає 217 млн т, Bunge – 142 млн т, ADM – 100 млн т, Dreyfus – 83 млн т. Ще 10 років тому частка цих чотирьох компаній на світовому ринку складала 70-90%, але їх потіснили нові конкуренти, насамперед – китайський гігант Cofco International (CIL), який у 2022 р продав 127 млн т зернових та олійних культур та фруктів. Нідерландська Viterra, дочірня компанія Glencore Group, має оборот біля 100 млн т. Велика четвірка веде боротьбу з новими конкурентами, намагаючись поглинути їх, а також розширює сфери діяльності, зокрема напрямки біопалива, продовольчих олій, кормів для тварин та продовольчих товарів. З 2021 р Cargill та ADM активізували купівлю конкурентів, а найбільшою угодою стане купівля Bunge компанії Viterra. Єврокомісія погодить угоду на мільярд доларів при дотриманні певних умов: Viterra має продати олійні підприємства в Угорщині та Польщі, а також деякі пов’язані транспортні активи. Проте антимонопольні органи інших країн, зокрема Канади, поки не погодили угоду.
Джерело: propozitsiya.com