Зараз Україна намагається продавати мед на експорт із власної території, а потрібно це робити на території покупця, зазначив представник компанії UA Global Inc. Денис Бакаєв.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ukrainefood.org.
«Виходячи з досвіду світових корпорацій, якщо країна хоче стати повноцінним учасником ринку, треба бути всередині ринку. Так працює весь світ. Але Україна зараз бажає продавати мед із власної території, а потрібно продавати продукцію на території покупця», — запевняє Денис Бакаєв.
За його словами, український мед користується попитом, але в порівнянні з готовою продукцією, мед як сировина приносить малі прибутки.
«В більшості випадків — це соняшниковий мед, що закуповують для подальшої переробки. Без готової продукції з доданою вартістю немає прямого взаємозв’язку з покупцем. Немає можливості створити позитивний імідж країни-виробника меду, незважаючи на великі шанси», — наголошує експерт.
Він підкреслив, що з боку експортерів немає системної і планомірної роботи. Вони конкурують між собою на зовнішньому ринку, а пасічники залишаються без збуту продукції. На піку зростання світового ринку меду експорт українського меду зменшується. Україну витісняють старі й нові гравці ринку.
Сьогодні новими учасниками ринку є Чилі та Ефіопія. Таким чином, через 2-4 роки шанс України займати гідне місце на світовому ринку буде втрачено взагалі. З такою інертністю виробників максимум на що можна розраховувати — це 10-15 тис. тонн на світовому ринку.
«На думку нашої організації, що займається популяризацією українського меду, існує дуже простий, але дуже дієвий і розумний вибір — це створення спільного підприємства малого та середнього бізнесу зі спільним фінансуванням, наприклад, за участю держави. Діяльність такого підприємства — це розширення географії експорту, де кожне підприємство, що входить до його складу, може взяти участь у побудові власного ринку», — наголосив експерт.
Джерело: propozitsiya.com