3 червня Верховна Рада України підтримала у другому читанні та в цілому законопроєкт №3742 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю», яким вносять ряд змін щодо перевезення вантажів та заповнення документів.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ucab.ua.
В ході голосування були підтримані деякі правки народних депутатів, які були розроблені та запропоновані експертами УКАБ, зокрема:
1. Скасовано норму, яка передбачала штраф за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм до 2% включно та з 2% до 5%. Фактично залишили чинну редакцію, якою передбачаються штрафи за перевищення таких параметрів на більше ніж 5%, адже дана норма дуже сильно могла вдарити по перевезенню зернових культур, особливо при вивезенні зерна з поля, коли не завжди є немає можливості з точністю встановити вагу вантажу.
2. Враховано правку, яка перешкоджає тотальному копіюванню чи скануванню документів на перевезення вантажів під час рейдових перевірок інспекторами Укртрансбезпеки, — це дозволено лише у випадках коли виявлено порушення законодавства щодо габаритно-вагових перевезень.
«Це великий плюс, що врахувались пропозиції на застосування штрафів при «перегрузі» від 5%, адже це дозволяє уникнути тотального терору вантажоперевізників та корупційних проявів, оскільки перевищення на 2% — це по суті величина похибки. Слід зазначити, що водночас, за перевищення на 5% вагових параметрів було збільшено штрафи», — коментує координатор комітетів УКАБ Олег Нестеров.
Проте, народні депутати не підтримали ряд суттєвих для аграріїв пропозицій, зокрема:
«Положення, які не були враховані, фактично штовхають аграріїв вказувати в ТТН хибні дані щодо точної ваги вантажівки з зерном. Особливо критично це для аграріїв в поєднанні з нормами законопроєкту №3743, а саме статтею 132-2, яка передбачає, що за вказані в ТТН хибні дані щодо ваги встановлюється штраф у розмірі 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 34 тис. грн (!). Єдиним виходом з даної ситуації, який може зменшити ризики тотального штрафування всіх вантажівок при виїзді з полів, буде зазначення до цієї статті 132-2 примітки на дозвіл похибки у вазі на 5%», — зазначив Олег Нестеров.
Джерело: propozitsiya.com