Зважаючи на усі можливі виклики, експерти прогнозують, що у першому кварталі 2023 року на вітчизняному ринку пального може спостерігатися певний ажіотаж. Додатково до погодних умов і відключень світла додається закупівля дизелю аграріями, які, зазвичай, починають готуватися до посівної наприкінці лютого.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на УНІАН.
«Я думаю, що у нас буде важкий перший квартал, бо протягом першого кварталу будуть відбуватися пошуки нових обсягів, які замінять російські обсяги в Європі. Відповідно, коли ми в Європі купуємо, то ми будемо дублювати ці проблеми. Надалі, я вважаю, що ринок досить швидко адаптується і перелаштується», — сказав директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
Експерти зазначили, що взимку дуже багато залежатиме від румунської частини Дунаю. І це не дивно, бо, через блокування вітчизняних чорноморських портів, для нас ця річка має дуже велике значення. Зараз пальне завозять до країни не тільки через західний кордон. Для цього активно використовують ще й дунайські порти.
«У лютому, якщо замерзне Дунай, буде ажіотаж. Якщо заміліє, тоді лише дрібні човни зможуть зайти у гирла річки. Це також ускладнить ситуацію. Якщо Дунай повноводний, то великі човни заходитимуть, постачання буде краще», — відмітив власник АЗС Prime Льоушкін.
Льоушкін розповів, що прийдешня весна може зустріти споживачів та власників мереж АЗС «жорстким» періодом з підвищенням цін на пальне через необхідність проведення посівної кампанії. Після Великодня, на травневих святах, буде затишшя.
Представники паливного бізнесу також говорять, що зараз, через різні проблеми, бензовози на кордоні з Україною стоять і чекають до 4 днів, щоб перетнути його. А для країни без великих нафтобаз, і яка покладається на сховища автозаправних станцій, це суттєва затримка.
Джерело: propozitsiya.com