Аналітики уважно відстежують тенденції світового ринку лохини, щоб оцінити перспективи ціноутворення на цю ягоду.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на EastFruit.
Зараз головне питання полягає в тому, що зростає швидше – виробництво лохини або її споживання. Адже в момент, коли виробництво починає рости швидше споживання, ціни починають падати, щоб знову стимулювати зростання споживання.
«Незважаючи на те, європейський лохиновий сезон ще не почався, вже зараз можна підбивати проміжні підсумки експортної кампанії Південного Півкулі. І ми бачимо перші ознаки насичення ринку, навіть без урахування проблем з коронавірусом», — говорить Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту ФАО.
«Навіть до того, як був виявлений коронавірус, оптові ціни на лохину в Чилі, Перу і США вже були найнижчими в історії, незважаючи на те, що дуже тривалий час вони залишалися порівняно стабільними з листопада по березень. Після того, як попит на лохину в Китаї різко знизився так само як і споживання у багатьох інших країнах внаслідок колапсу туристичного бізнесу, ціни виявилися під ще більш сильним тиском», — зазначає Ярмак.
Крім коронавіруса, найважливішою причиною зниження цін на лохину стало дуже активне розширення її виробництва в багатьох країнах світу. Наприклад, Перу в 2019 календарному році наростив експорт лохини знову майже на 70% і поставив на зовнішні ринки більше блакитної ягоди, ніж Чилі – близько 125 тис. тонн! Таким чином, вперше за багато років, відбулася зміна лідера світового ринку лохини. Однак й інші країни, такі як США, ПАР, Польща, Іспанія і навіть Україна, продовжували збільшувати обсяги експорту досить інтенсивно.
«Раніше темпи зростання попиту на лохину приблизно відповідали темпам зростання виробництва, однак за останні кілька років цей баланс порушився. Зараз вже очевидно, що попит сповільнюється, а виробництво, навпаки, збільшується швидше у натуральному вимірі. Тому цінами на лохину просто необхідно буде знизитися, щоб запустити ще один канал збуту — переробку лохини. Це дозволить істотно наростити обсяги продажів і стабілізувати на час ціни, але вже на значно менш високому рівні.
Звичайно ж, ця тенденція не омине Україну: значну підтримку українським цінами на лохину надавали поставки в Росію різними шляхами, але в Росії і в Білорусі зараз реалізуються дуже великі проекти з вирощування лохини», — говорить Андрій Ярмак.
Експерти EastFruit також підтверджують, що нові проекти по закладці великих промислових плантацій лохини анонсуються навіть у таких віддалених країнах, де лохина майже невідома, як Узбекистан.
Джерело: propozitsiya.com