Асоціація учасників олійно-жирової галузі «Укроліяпром» вважає несправедливим і неврегульованим поточний стан із доступом до зернового коридору та пропонує вирішити проблему з квотуванням і чергою агропродукції на експорт морем постановою уряду, що закріпить за кожним сектором АПК квоти та сформує прозору і зрозумілу всім експортерам чергу.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ІНТЕРФАКС.
«Питання логістики вийшли на перший план у роботі галузі. Неможливість відвантажити вироблену продукцію призводить до необхідності зупиняти заводи. Такого не повинно бути навіть у важких умовах війни в країні», – повідомив генеральний директор асоціації «Укроліяпром» Степан Капшук.
Він зазначив, що олійно-жирова галузь посідає 30% у структурі українського АПК, 70% у структурі виробництва товарів із доданою вартістю і приносить 15% валютної виручки від усього експорту країни. За його словами, традиційно покупцями української олії були Індія і Китай.
«Через плутанину у формуванні так званих квот для експорту сільгосптоварів Україна втрачає свої позиції в Індії», – констатував Капшук.
Голова «Укроліяпром» заявив, що асоціація вимагатиме виділення першочергових квот заводам, розташованим у портах, для експорту олійно-жирової продукції. Вирішити ситуацію може виділення галузі 15 танкерів на місяць, які експортуватимуть продукти, що скупчилися в портах, вважає він.
Група компаній Allseeds, один із найбільших виробників соняшникової олії та шроту України, протягом тижня не може відновити експорт із порту «Південний» через цю проблему, повідомив виконавчий директор групи Allseeds Євгеній Охріменко.
«Олійно-жирова галузь та її клієнти стикаються з тим, що під час експорту перевага надається зерну пшениці, кукурудзи, словом, експорту сировини, а не експорту продукції з доданою вартістю. Різні види олій – це і є додана вартість. Вона демонструє більш вагомий економічний ефект для держбюджету. Це валютна виручка, яка суттєво вища, ніж від реалізації зернових», – зазначив він.
«Укроліяпром» і представники Allseeds звернулися до уряду з вимогою втрутитися в ситуацію і забезпечити рівність усіх портових операторів під час користування портовою інфраструктурою і експорту морем.
«Наразі без роботи залишилися 400 співробітників. Поруч розташоване ще одне підприємство, де простоюють 107 співробітників. З 5 квітня вони не можуть вивезти і 10 тис. тонн олії до Великої Британії. Це загальна тенденція, яка потребує невідкладного втручання», – констатував Капшук.
Джерело: propozitsiya.com