Всеукраїнська Аграрна Рада просить урядовців врегулювати ситуацію з ліцензіями на зберігання пального аграріями.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-реліз ВАР.
У своєму зверненні до міністра аграрної політики та продовольства Романа Лещенка та міністра фінансів Сергія Марченка ВАР окреслила конкретні проблеми сільгоспвиробників, які виникли після запровадження ліцензування на зберігання пального, та запропонувала конструктивні шляхи їх вирішення.
Проблема №1 — під час перевірок органи ДПС вимагають велику кількість документів.
Пропозиція ВАР: спростити цю Інструкцію, або внести зміни, аби вона взагалі не поширювалася на суб’єктів господарювання, які зберігають пальне для власних потреб.
«Альтернативним варіантом є встановлення на законодавчому рівні припису, за яким органи ДПС при проведенні перевірок на дотримання норм Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», мають право перевіряти лише дотримання ліцензійних вимог, що встановлені даним Законом», — пропонує у зверненні ВАР.
Проблема №2 — значна кількість перевірок припадає на с/г виробників, витрати палива в яких не перевищують середні витрати палива на гектар по с/г підприємствам.
Пропозиція ВАР: формалізувати відповідні критерії передбачивши, що у разі якщо фактичні витрати пального платника податку не перевищують зазначених норматив, то такий платник не повинен включатися до плану-графіка планових перевірок дотримання вимог законодавства щодо зберігання пального.
Проблема №3 — відсутні уніфіковані загальнодоступні нормативи витрат палива сільськогосподарською технікою на обробку одного гектару земель с/г призначення
Пропозиція ВАР: затвердити Мінагрополітики за погодженням з Мінінфраструктури відповідних офіційних та загальнодоступних нормативів витрат палива для с/г техніки та сільгоспробіт.
Проблема №4 — необхідність зазначати в ліцензійній заяві місткість не лише резервуарів, а й ємностей
Пропозиція ВАР: внести законодавчі зміни, якими не поширюватиметься вимога про зазначення місткості ємностей у заяві щодо отримання ліцензії на зберігання пального для власних потреб.
Проблема №5 — прострочення термінів отримання ліцензії
Законом передбачений обов’язок суб’єктів господарювання до 1 березня 2020 року отримати ліцензію для зберігання пального для потреб власного споживання. Нажаль, за різних об’єктивних причин, зокрема технічних, а також слабкої комунікації між державною та бізнесом — значна кількість аграріїв не встигла отримати ліцензії до 1 березня 2020 року, а отримали їх пізніше. Це масово виявили контролюючі органи і почали масові перевірки з величезними штрафами.
Вищеописаний перелік проблем не є кінцевим і аграрії надають численні скарги на інші складнощі та значну бюрократію, з якими вони стикаються під час проходження відповідних перевірок, а також необхідності надання великої кількості документів на запити податкових органів.
Враховуючи вищезазначене, необхідним є внесення змін до законодавства та скасування штрафів за несвоєчасне отримання ліцензії для суб’єктів господарювання, котрі на момент проведення перевірки вже отримали ліцензії. Також необхідно встановити пропорційність суми штрафу за зберігання пального без ліцензії до фактичного обсягу пального, яке перебувало на зберіганні у відповідного суб’єкта господарювання.
Разом з тим ВАР просить ініціювати створення робочої групи із залученням аграріїв та представників Мінагрополітики, Мінфіну, Державної податкової служби та інших зацікавлених органів для оперативного вирішення проблеми та знаходження компромісного варіанту виходу із кризової ситуації, що сталася у сфері державного контролю за обігом пального.
Джерело: propozitsiya.com