Ідеї позбутися впливу держави у сфері земельних відносин розбиваються об реалії практичного запровадження контролю за використанням та охороною земель.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на sud.ua.
Ухвалений Верховною Радою у першому читанні законопроєкт про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин (реєстр. № 2194) передбачав позбавлення Держгеокадастру усіх контролюючих функцій, і передачу їх сільським, селищним, міським радам, обласним державним адміністраціям, а також Держекоінспекції, але тільки з питань, що мають екологічний характер. Під час підготовки законопроєкту до другого читання народні депутати вже не такі категоричні, а пропонована система державного контролю за використанням та охороною земель знову відводить Держгеокадастру чільне місце.
Такі висновки можна зробити після засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики, яке пройшло 1 липня.
За новою версією, від функцій державного контролю за використанням та охороною земель усувають обласні державні адміністрації, бо нарешті розгледіли в них політичний орган. Крім того, виконавчі органи місцевого самоврядування теж обмежують розглядом справ лише за трьома статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення. Це ст.52 (Псування і забруднення с/г та інших земель), ст.53 (Порушення правил використання земель) та ст.53-1 (Самовільне зайняття земельної ділянки).
Таким чином, державний контроль залишається за органами Держгеокадастру. На цьому наполягають у більшості поправок і пропозицій, які надійшли до другого читання.
Загальну позицію з цього приводу по-суті висловив член комітету, народний депутат Вадим Івченко: «Виважена позиція, коли розпоряджатися землями будуть органи місцевого самоврядування, а контроль правомірності цих дій буде за державою. Не може все бути в одному місці. Сьогодні контролююча організація — це Держгеокадастр, колись була Держсільгоспінспекція, завтра — все, що завгодно, але державне».
Єдині питання цього блоку, в чому парламентарії ще не досягли згоди, — чи матиме право державний інспектор певного органу місцевого самоврядування самостійно накладати штраф за правопорушення, або ж до цієї справи треба залучати Держгеокадастр. Також депутати ще не визначилися, яким буде порядок оскарження постанови інспектора — відразу судовий, або спочатку у органах ДГК.
На засіданні комітету прийшли до висновку щодо додаткового вивчення цих питань.
Джерело: propozitsiya.com