У 2019 році імпорт техніки для сільського господарства до України склав 769,2 млн дол. США, що на 17% менше, ніж у 2018 році, поінформував завідувач відділу інвестиційного та матеріально-технічного забезпечення ННЦ «Інститут аграрної економіки», д.е.н. Олександр Захарчук.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-реліз ННЦ.
За його словами, характерною рисою 2019 року став спад імпорту основних видів с/г техніки для рослинництва.
Зокрема, обсяги поставок комбайнів зернозбиральних зменшились на 25,0 млн дол. США (-12,9%), сівалок – на 27,3 млн дол. США (-20,3%).
У структурі вітчизняних закупівель с/г машин за кордоном, зазначив експерт, традиційно домінують кілька видів техніки:
- трактори – торік закуплено на 345,9 млн дол. США (45% від загальної вартості);
- комбайни зернозбиральні – 168,4 млн дол. США (21,9%);
- сівалки – 106,8 млн дол. США (13,9%);
- косарки – 35,2 млн дол. США (4,6%);
- оприскувачі – 34,3 млн дол. США (4,5%);
- плуги – 18,8 млн дол. США (2,4%);
- борони дискові – 17,1 млн дол. США (2,2%);
- прес-підбирачі – 8,2 млн дол. США (1,1%).
Основним постачальником тракторів є США. Торік ця країна продала до України тракторів на суму 103,2 млн дол. США (майже 30,0% від загальної вартості тракторів).
Близько половини зернозбиральних комбайнів – на 79,4 млн дол. США (47,1%) – закупили у 2019 році у Німеччині.
Основним постачальником сівалок також є Німеччина. Торік вона експортувала цього виду сільгосптехніки до України на 54,1 млн дол. США (50,7%).
Косарки Україна торік найбільше імпортувала з Італії – на суму 11,5 млн дол. США (32,7%).
Основним експортером плугів до України є Німеччина. Її поставки торік склали 9,4 млн дол. США (50,0%).
Дискові борони закупили переважно у Німеччині на суму 8,2 млн дол. США (48,0%).
Рівень сервісу, комфорту та продуктивності роботи іноземної техніки на порядок перевищує відповідні характеристики вітчизняної техніки, адже доведений до інноваційного стандартного рівня. Саме такої, якісної техніки вимагають сьогодні сільськогосподарські товаровиробники, тому й закуповують її за кордоном. А це призводить до подальшого вилучення коштів з розвитку вітчизняної машинобудівної галузі, підсумував Олександр Захарчук.
Джерело: propozitsiya.com