Характерною тенденцією 2019 року стало подальше посилення позицій м’ясопродукції українського виробництва на міжнародному ринку за рахунок курятини, поінформував заступник директора ННЦ «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-реліз ННЦ.
За його словами, торік був оновлений абсолютний рекорд 2018 року за обсягами експорту цього виду м’ясної продукції. Тоді на зарубіжні ринки було вивезено 329 тис. т української курятини. 2019 року обсяги експортних поставок збільшилися на понад чверть (+25,8%) — до 414 тис. т м’яса птиці на суму 579 млн дол. США.
2019 року завдяки триваючій широкій географічній диверсифікації та закріпленні на багатьох ринках збуту після втрати російського зберігалася позитивна тенденція збільшення обсягів експорту м’яса та субпродуктів. Торік обсяги експорту продукції м’ясної групи збільшилися проти показників 2018 року на 10% і становили 712 млн дол. США, зазначив експерт.
За його словами, 2019 року найбільше вітчизняної м’ясопродукції було вивезено до країн Євросоюзу, Близького Сходу та СНД. При цьому частка країн ЄС у вартісному вимірі склала 28%.
Лідируючу позицію у рейтингу імпортерів вітчизняного м’яса третій рік поспіль утримують Нідерланди (15,8%). Значними є також частки Саудівської Аравії (13,5%), Словаччини (8,5%), Білорусі (6,9%), Азербайджану (5,9%), Іраку (4,9%), ОАЕ (4,8%) та Казахстану (4,1%).
Загалом ці країни акумулювали близько 2/3 від продажів Україною м’яса на глобальному ринку, зазначив експерт.
Цього року вітчизняні експортери вже мали тимчасову заборону на ввезення курятини до Європейського Союзу, тому важко передбачити загальні експортні перспективи України по м’ясопродукції на весь 2020-й рік, підсумував Микола Пугачов.
Джерело: propozitsiya.com