Україна може піти на компроміс з польськими перевізниками, – Юлія Клименко

З 6 листопада польські перевізники заблокували три пропускні пункти на українському кордоні, 23 листопада до них доєднались фермери, які заблокували четвертий пункт перетину. За понад три тижні ситуація ніяк не змінилась, навпаки, словацькі перевізники з 1 грудня розпочнуть блокаду ПП «Вишне Нємецьке -Ужгород», розповіла Юлія Клименко перший заступник голови комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Media Center Ukraine – Ukrinform.

«Власне вони обіцяють перекрити завтрашнього дня і вже говорять мені з кордону що вже почався рух щодо перекриття кордону також з цією країною. На жаль ситуація на кращу сторону не змінюється, оскільки в Польщі влада ефективно не діє. Влада прем’єра Моравецького, наскільки я розумію особливо не втручається оскільки перспектив залишитися при владі у них небагато, а нова влада ще не прийшла. В зв’язку з цим отаке міжвладдя в Польщі також грає нам не на руку і кордони залишаються заблокованими», – пояснила Юлія Клименко.

З її слів, українські водії стоять від 9 до 14 днів черзі. Це значно уповільнює оборот товарів, особливо тих, які зараз необхідні для України.

«Це фактично наш єдиний коридор на даний момент. В зв’язку з тим, що немає ні авіації, ні повноцінного залізничного сполучення нам потрібно автоперевезення – це наші основні перевезення».

Оскільки Україна не може вплинути безпосередньо на протестувальників, Верховна Рада звернулась до польських колег, щоб вони знайшли компроміс з їхніми перевізниками, які блокують кордон.

«Ми не можемо ефективно вплинути на польських вантажоперевізників і ми говоримо з депутатами […]. Але знову таки, це питання виконавчої влади. Тобто для того, щоб ефективно вирішити цю проблему, потрібна виконавча наполеглива робота нашої виконавчої влади і наполеглива робота польської виконавчої влади яка де-факто зараз паралізована».

Польські перевізники мають 5 основних вимог, і деякі з них можуть бути виконані українською стороною, заявила Юлія Клименко. Це, зокрема, доступ до системи «Шлях» та повернення пустих європейських вантажівок без черги.

«На жаль, електронна черга і система Шлях не є на 100% прозора що дратує наших європейських партнерів, оскільки вони розуміють, що ти стоїш в черзі 2-3 тижні європейська вантажівка, а вздовж тебе проїжджає українська вантажівка. Ну за якісь там «плюшки». І це сильно дратує європейських перевізників. Тому я вважаю, що ми можемо говорити про будь-які компроміси в системі шлях, в електронній черзі, окрема лінія для європейського транспорту. Але ми не можемо говорити про один пункт – це  повернення дозволів для наших автоперевізників».

Повернення дозволів фактично втричі зменшить вантажоперевезення в Україні. Це буде шкодити економіці та гуманітарним вантажам, і навіть ускладнювати доставку зброї в Україну, пояснила Юлія Клименко.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *