Україна не має стратегічних переваг на рынку лохини, – економіст FAO

Говорячи про нібито незаперечні переваги України при вирощуванні лохини, наприклад, ідеально придатні для цієї культури грунти і хороші кліматичні умови, економіст інвестиційного департаменту FAO Андрій Ярмак зазначив, що в дійсності будь-які серйозні переваги в українських виробників лохини відсутні, за винятком вартості робочої сили. «Однак і її наявність на сьогоднішній день є великою проблемою в Україні», – зазначив економіст FAO. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на EastFruit.

«У чому суть перспектив стратегічного аналізу будь-якого виду бізнесу? Вам треба оцінити джерела потенційних загроз. Якщо розглядати в цьому контексті лохину, то це «пластична» і «гнучка» ягода, що має різноманіття сортів, які дозволяють її вирощувати практично в будь-якій країні світу. Наприклад, на сьогоднішній день існують комерційні проекти з вирощування лохини навіть в ОАЕ, де кліматичні умови є гранично жорсткими.
 
Україна, на жаль, не має значних конкурентних переваг при вирощуванні лохини. Більше того, потенціал продуктивності виробництва ягоди в країні нижчий, ніж у багатьох країнах ЄС. Тому потрібно дуже уважно ставитися до правильної оцінки наших переваг у стратегічній перспективі і акцентувати увагу на розумному маркетингу, якості продукції та консолідації бізнесу для отримання максимально можливої ​​ціни», – зазначив Андрій Ярмак.
 
Проте, на думку економіста FAO, в країні існує ряд традиційних ягід, потенціал яких до кінця не розкритий. «Я маю на увазі перш за все малину і смородину – в даному сегменті існують певні можливості. Зокрема, успіх розвитку виробництва смородини буде залежати від того, наскільки швидко в Україні з’являться десертні сорти, які сподобаються споживачеві», – висловив думку фахівець ягідного ринку.
 
Крім того, Андрій Ярмак підкреслив, що при розвитку ягідного бізнесу обов’язково необхідно враховувати зміну споживчих переваг.
 
«Сьогодні мені досить дивно чути думки щодо потенціалу збільшення продажів лохини через мережі супермаркетів, які ще, на жаль, не навчилися ефективно торгувати навіть картоплею. Таким чином, не виключено, що через 3-4 роки онлайн-продажі ягід перевищать продажі в супермаркетах, якщо останні не переглянуть своє ставлення до роботи з плодоовочевою продукцією в цілому і з ягодою зокрема», – резюмував економіст FAO.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *