Українська зернова асоціація вважає за необхідне внесення низки змін до пропонованого Укрзалізницею проєкту договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, який має набути чинності з 1 липня п.р.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-службу УЗА.
«Асоціація позитивно оцінює той факт, що Укрзалізниця вже врахувала в проєкті даного договору частину пропозицій учасників зернового ринку, проте вважає, що ряд його положень досі потребує доопрацювання з урахуванням зауважень бізнес-середовища. Зокрема, мова йде про документальне оформлення взаємовідносин відправника та перевізника, фінансові взаємовідносини та відповідальність сторін і т.д. Всі ці пропозиції офіційно надано Укрзалізниці, й УЗА сподівається, що їх буде враховано», — йдеться в повідомленні.
Також асоціація відзначила критичну важливість ефективної роботи залізниці для аграрної галузі України та зернового ринку зокрема. Як відомо, виробництво та експорт зерна в Україні щорічно зростає.
За експертною оцінкою УЗА, найближчими роками в країні очікується зростання виробництва зерна й олійних до 100 млн тонн, а їхнього експорту — до 70 млн тонн.
«Україна впевнено рухається до цих показників, і вже в п.р. виробництво зерна досягло 98 млн тонн, а експорт, за нашими оцінками, досягне рівня 60 млн тонн. Понад 95% експорту зерна здійснюється через морські порти Чорного та Азовського морів, при цьому близько 70% обсягу зерна транспортується від елеваторів до портів саме залізницею.
Сьогодні перевезення зерна займає більше 10% від фізичного обсягу вантажних перевезень Укрзалізниці, але при цьому приносить їй 20% всіх доходів від усіх вантажних перевезень», — підкреслили в УЗА.
Джерело: propozitsiya.com