Закупівельні ціни на дизельне паливо і скраплений газ в Україні можуть стати максимальними в Європі у разі введення Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства обмежень на імпорт нафтопродуктів, чого домагаються українські нафтопереробні компанії, тоді як на заправках ціна на автогаз виросла.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на obozrevatel.
Так, там називають дезінформацією заяви українських НПЗ про загрозу з боку російських нафтопродуктів. Через низькі обсяги виробництва усередині країни трейдери змушені купувати імпортне паливо, а зростання попиту штовхає закупівельні ціни вгору. Так, якщо у 2018 році митні ціни на російське дизпаливо були вищі за світові на $16/т, то у 2020 році премія становить $46/т. Зріджений газ постачається з премією $70/т. На думку експертів “А-95”, будь-які обмеження імпорту викличуть зростання цін і перебої з поставками.
«Імпортозалежний ринок потребує створення максимально легкого доступу ресурсу, щоб посилити конкуренцію і домогтися кращих цін. Введення мит і квот на імпорт вдарить по конкуренції і викличе зліт ціни на дизпаливо і зріджений газ до європейських максимумів», — каже директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.
Введення 8,5%-го мита за нинішнього рівня світових цін призведе до підвищення оптових цін на дизпаливо мінімум на 1000 грн/т.
Витрати на паливо найбільших категорій споживачів України виростуть таким чином:
- Приватний і комерційний сектор — 4,0 млрд грн;
- Аграрний сектор — 1,9 млрд грн;
- Гірничо-металургійний комплекс — 0,7 млрд грн;
- Укрзалізниця — 0,3 млрд грн;
- Міноборони — 0,1 млрд грн.
«Високі ціни на дизельне паливо, скраплений газ, бітум і авіагас створюють можливості для нормальної роботи НПЗ і нарощування переробки. Ці підприємства належать найпотужнішим фінансово-промисловим групам — «Приват» і НАК «Нафтогаз України», які здатні залучити інвестиційні ресурси без нарощування тиску на споживачів», — заявив Сергій Куюн.
Нагадаємо, раніше підконтрольні Ігорю Коломойському «Укртатнафта» і «Укрнафта» (а також «Укргазвидобування») подали спільну заяву в Міністерство економіки з вимогою ввести мито на імпорт зрідженого газу і дизельного палива. Компанії Коломойського хочуть, щоб цього року ввели імпортні мита в розмірі 8,46% із подальшим збільшенням щороку — до 25,4% з 2024 року.
Під тиском депутатів, орієнтованих на групу «Приват», рішення про відмову у введенні обмежень на імпорт російського палива відкладено на червень.
Джерело: propozitsiya.com