Поголів’я корів в Україні станом на 1 грудня 2022 р. становило 1,38 млн голів, що на 13,9%, або 233,7 тис. менше, ніж торік.
Про це говориться у повідомленні Асоціації виробників молока.
Як зазначається, за період повномасштабного вторгнення Україна втратила 172,7 тис. голів корів. За попередніми даними Держстату, в яких не враховано дані окупованих територій, промисловий сектор (МТФ) втратив 37,7 тис. корів. За оцінками АВМ, втрати у МТФ перетнули 50 тис. корів.
За інформацією Держстату, загалом молочно-товарні ферми утримували на 1 грудня 386 тис. голів корів, що на 8,4%, або 35,6 тис. менше, ніж у відповідний період 2021 року.
Господарства населення на звітну дату утримували 994 тис. голів корів, що на 15,9%, або 188,1 тис. менше, ніж попереднього року. Від лютого присадибний сектор скоротив пологів’я на 135 тис.
«Загалом найбільше поголів’я корів зараз сконцентроване у Полтавській (54,1 тис.), Черкаській (43,1 тис.) та Чернігівській (37,9 тис.) областях», — говориться у повідомленні.
Найбільших втрат молочна галузь зазнала в перші місяці війни. Після «шокового періоду» промислові господарства з фронтових і прифронтових зон намагалися перевозити худобу в безпечніші регіони західних та центральних областей. Це один із факторів, чому зараз спостерігається швидке зростання чисельності в низці областей. Зокрема, в Тернопільській області приріст складає 17,5% (16,1 тис.), в Одеській — 14,5% (6,3 тис.), а в Івано-Франківській — 12,2% (4,6 тис.). Водночас у критичних регіонах чисельність впала майже на 50% — у Харківській області молочно-товарні ферми зменшили утримання на 47,3% — до 17,4 тис., у Сумській — на 5,2% (до 25,6 тис.), а Чернігівській — на 4,1% (37,9 тис.).
«Наразі господарства в стабільних регіонах продовжують працювати та нарощувати поголів’я за рахунок власного шлейфу, дехто закуповує невеликі партії нетелей у сусідніх господарств. Проте більша частина оцінює свою діяльність як нестабільну. Поруч із іншими факторами продовження війни, утруднена робота морських портів, зниження цін на молочну продукцію на світовому ринку та падіння купівельної спроможності на внутрішньому ринку будуть мати основний вплив на ведення молочного бізнесу в найближчому майбутньому», — зауважує аналітик Асоціації виробників молока Яна Лінецька.
Джерело: agroportal.ua