Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/koppst/htdocs/koppst.kr.ua/wp-includes/functions.php on line 6121
Перевезення агропродукції скоротиться удвічі, – думка експерта | ► КОППСТ

Перевезення агропродукції скоротиться удвічі, – думка експерта

Маса аграрних вантажів з України скоротиться вдвічі порівняно з попередніми роками. Такий прогноз озвучив член комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) Юрій Щуклін.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Rail.insider.

Він виділив три чинники, що спонукатимуть аграрних виробників обмежити експорт зернових у наступному сезоні: це фактична зупинка «зернового коридору», європейське ембарго на українську агропродукцію та адаптація виробників до економічних шоків першого року війни.

«Маркетинговий рік визначатиме економічна доцільність, виробники більше не продаватимуть у нуль чи в мінус. Аграрії, які торік нахапалися збитків, вийшли з випробувань сильнішими та мудрішими. Вони переосмислили цілі, задачі та стратегії бізнесу і не допустять другого збиткового року поспіль, – зазначає Юрій Щуклін. 

У 2022 році вони вивозили зерно на експорт за будь-яку ціну, бо їх підпирали наступний врожай, борги, виплата зарплат, порятунок бізнесу і колективів. Зараз тиску цих обставин нема, крім боргів, і то – вони частково списують їх за форс-мажором. Виробник, який пережив 2022 рік, зараз може собі дозволити не хотіти продавати врожай. Якщо торішній сезон диктувала логістика, то наступний буде сезоном виробника. Ніхто не їхатиме в Констанцу втридорога, щоби продати за копійки. Виробник збере врожай і може цілий рік чекати на хорошу ціну, і саме це визначатиме і трейд, і логістику».

Експерт звернув увагу, що цього року відсутні фактори виникнення ажіотажного попиту на перевезення зернових вантажів після завершення жнивної кампанії, який регулярно формувався у минулі роки та слугував чинником подорожчання логістики.

«Підвищений попит на перевезення виникав, оскільки в липні–серпні аграрії терміново вивозили пшеницю, щоб звільнити склади під кукурудзу, половину якої потім прагнули терміново вивезти до грудня. Кукурудза з її врожайністю до 120 ц/га давала найбільшу масу зернового вантажу для залізниці. Але саме кукурудза й найбільше постраждала у 2022 році, бо витрати на її логістику вивели її виробництво за межі рентабельності», – зауважує Юрій Щуклін.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *