Ідея покупки власних зерновозів компаніями-зернотрейдерами має економічне обґрунтування. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-центр УЗА.
Як відомо, «Укрзалізниця» почала щоквартально піднімати вартість використання (оренди) вагонів. Наразі вагонна складова в залізничному тарифі перевищила інфраструктурну. Виходячи з цього, Валерій Ткачов вважає покупку зерновозів логічно обумовленим кроком.
«Річ у тому, що власник вагонів не сплачує «Укрзалізниці» вагонну складову залізничного тарифу. Таким чином власник вагонів виключає для себе ризик подальшого підняття вартості вагонної складової з боку монополіста», — підкреслив Валерій Ткачов.
За його словами, іншими факторами, які можуть пояснити покупку вітчизняними компаніями власних вагонів, є:
загальне зростання виробництва зерна в Україні та, відповідно, зростання експорту;
критичний технічний стан парку зерновозів «Укрзалізниці» (загальний знос 98,6%; вік — понад 30 років), у зв’язку з чим може початися процес виводу своїх зерновозів з обороту (10-11 тис. вагонів або 46-48% всього парку).
«Тим більше, може мати місце зацікавленість саме в наявності дефіциту вагонів зерновозів на ринку — це і офіційне зростання вартості користування (оренди) вагонів, і зростання корупційної ставки при розподілі вагонів загального парку», — зазначив експерт в сфері транспортної інфраструктури та логістики України.
До інформації: обсяг виробництва вагонів «Укрзалізниці» у найближчі роки потенційно становить понад 64 тис. вагонів, з яких понад 11 тис. — зерновози.
Джерело: propozitsiya.com