На українському ринку представлені трактори практично з усього світу, тож їхній вибір — справа не з непростих, обрати надійного помічника — доволі складно.
Адже за технічними параметрами практично всі трактори одного класу мають практично однакові характеристики. Та, як би там не було, є кращі з кращих!!!
Компанія CLAAS, відомий і визнаний виробник сільськогосподарської техніки у світі, має потужний тракторний дивізіон.
Серед основних характеристик CLAAS-них тракторів — простота, функціональність, надійність, економічність та технологічність. Для багатьох ці трактори є невідомими новинками, але за ближчого ознайомлення з ними їхні технічні характеристики, можливості та ресурс змушують змінити думку навіть досвідчених аграріїв.
Лінійка тракторів AXION представлена в Україні двома серіями, 800 та 900. Це флагмани компанії серед тракторів із класичною компоновкою. У той час як серія 900 є найпотужнішою та «найфаршированішою» на ринку, серія 800 — це звичайні, непримхливі, досконало продумані робочі «конячки».
800-та серія включає дві моделі — AXION 820 та 850. Їх оснащено надійними та перевіреними практикою двигунами DPS (Deere Power Systems) об’ємом 6,8 л. Хоча на цих тракторах й використовують один і той самий двигун, їхня потужність різна. Так, максимальна потужність AXION 820 становить 189 к. с., а його старший брат AXION 850 у номіналі вже має 233 «коней». Також слід мати на увазі, що із системою CPM (CLAAS POWER MANAGEMENT) можливе збільшення потужності двигуна до 35 к. с., що дає змогу отримати більшу продуктивність трактора за роботи гідравліки або ВВП, або навіть тягових роботах середньої важкості (культивація, легке боронування тощо).
«Трактори AXION 820 та 850 мають більшу реальну тягову потужність серед машини конкурентів у цьому сегменті.
Насамперед це можна пояснити більшою вагою тракторів та унікальністю роботи системою керування потужністю двигуна (СРМ). Для прикладу, без додаткових систем оператору доступні 233 к. с. плюс додаткові 35 к. с. із системою СРМ. В підсумку це 268 к. с. Слід розуміти, що у конкурентів система збільшення потужності (Boost), яку кожний називає по-різному, дає змогу використати її виключно під час виникнення додаткових навантажень на гідросистему чи ВВП. Наша система контролю потужності двигуна та трансмісії не лише дає змогу отримати більше потужності у пікові навантаження на гідравліку та ВВП, а й передавати її на колеса трактора. Єдиною умовою для отримання цієї потужності на колесах є робоча швидкість від 6,5 км/год та робота у діапазоні швидкостей «С».
Ці трактори надійні, високопродуктивні й прості. Вже у базовій комплектації їх оснащено системою підвіски кабіни, що відчутно впливає на продуктивність, адже створюються кращі умови для роботи оператора. До того ж, більша власна вага й унікальний концепт баластування трактора дає змогу його оптимізувати для виконання практично всіх завдань», — пояснює Юрій Філатов, продакт-менеджер CLAAS.
Досить важливим елементом усіх сучасних тракторів є трансмісія. Як і їхні старші колеги, ці трактори оснащено коробкою передач HEXASHIFT, яка значно полегшує роботу оператора та дає змогу економічніше витрачати паливо під час виконання польових та транспортних робіт. Цей тип трансмісії відзначається відмінним ККД та гарантує оптимальний крутний момент і робочу швидкість у будь-якій сфері застосування.
«Залежно від виду робіт, трансмісія HEXASHIFT має два режими роботи: польовий та транспортний. Працюючи у полі, шляхом перемикання шести передач під навантаженням у чотирьох діапазонах (загалом це 24 передачі), оператор має змогу підібрати найкращий режим роботи двигуна. При цьому перемикання 6-ти передач у межах одного діапазону може здійснюватися в повністю автоматичному режимі за допомогою опції HEXACTIV залежно від навантаження на двигун (щоб здійснити перехід між діапазонами, необхідно зупинитися).
За переходу у транспортний режим всі 24 передачі доступні в повністю автоматичному режимі», — говорить Юрій Філатов.
Також слід мати на увазі, що трансмісія тракторів AXION серії 800 спроектована таким чином, що відбувається значне перекриття робочої швидкості не лише у межах одного діапазону, а й між діапазонами. «Роботу завжди слід розпочинати на меншому діапазоні і вмикати одну з найнижчих передач. Далі ми дивимось якщо передача, наприклад В3, і трактор далі не «тягне», то переходити до наступного діапазону не варто. У разі, коли двигун трактора не відчуває навантаження, наприклад, на швидкості В6 (орієнтовно максимальна робоча швидкість становить 12 км/год), то доцільно буде перейти до діапазону С і працювати на швидкості С3 (робоча швидкість на цій передачі може становити від 8 до 15 км/год). При цьому може скластися хибна думка, що у разі зміни умов роботи, зокрема збільшення навантаження на двигун за обробітку полів зі складним рельєфом, необхідно буде перейти на нижчий діапазон із обов’язковою зупинкою.
Але це не так, адже мінімальна робоча швидкість у діапазоні С (передача С1 становить 5,5 км/год), що також відповідає передачам В3, В4, В5. На перший погляд це звучить доволі складно, але трансмісія HEXASHIFT дуже гнучка у плані можливостей підбору правильної передачі та швидкості», — говорить Юрій.
На вітчизняному ринку трактори серії 800 уперше було представлено понад 10 років тому. Є машини, які мають наробітки за 15-18 тис. мото-годин без капітальних ремонтів основних вузлів та систем. Тому їх полюбили не лише у великих агропідприємствах, а й відносно невеликих, які мають в обробітку 150 і більше гектарів.
Юрій Добров, співвласник СФГ «Радуга» (Кіровоградська обл.). В обробітку — 400 га. Основні культури: ріпак, соняшник, кукурудза, пшениця.
Площа нашого господарства доволі невелика. Наразі ми обробляємо лише 400 га. До вибору техніки, зокрема тракторів, підходимо із особливою відповідальністю. Адже коштів не зажди вистачає на постійне оновлення машинно-тракторного парку. Але нам все ж таки вдається це зробити і наразі використовуємо в роботі сучасні машини іноземного виробництва.
Трактор CLAAS AXION 850 є нашим нещодавнім придбанням. Також ми маємо в експлуатації ще два трактори такого самого класу (щоправда, від інших виробників).
Щодо роботи, то в CLAAS-івця відчутно більше «здоров’я». Як правило, ми використовуємо його від час оранки та культивації. Він важчий, потужніший. Йому набагато легше працювати із тими самими агрегатами, що агрегатуються з двома іншими тракторами. Наприклад, шестикорпусний плуг LEMKEN відмінно працює у парі з цим трактором. Адже досягається оптимальна робоча швидкість, що дає змогу якісно заорати будь-яку кількість рослинних решток та отримати вирівняну, дрібногрудкувату поверхню поля. За оранки на глибину 30-32 см витрата палива становить до 25 л/га.
AXION 850 у нас один рік. Наразі його напрацювання становить близько 1600 мото-годин. Це простий і надійний, роботяга. Єдиним його недоліком, як на мене, є некоректна робота із навігацією, але це залежить і від якості сигналу в регіоні. Також ретельно слід контролювати ступінь засміченості фільтрів салону. Адже за їхнього забивання практично весь пил опиняється у салоні. Так, це недоліки, але на ефективну роботу трактора вони практично не впливають. Це більше стосується комфорту для оператора. До речі, шумоізоляція відмінна.
В майбутньому ми розглядаємо придбання менш потужного трактора. Я думаю, це буде також CLAAS.
Слід додати, що з 2022 року CLAAS повністю оновили навігаційну систему в тракторах серії AXION 900 та з 2023 року у AXION 800. Оновлена архітектура навігації розроблена у співпраці разом з лідером цієї галузі TRIMBLE, і використовує перевірені і стабільні технології і корегуючі сигнали. Новий термінал CEMIS 1200 має великий сенсорний дисплей, що дуже зручний у використанні. CEMIS 1200 також має універсальні можливості управління знаряддями ISOBUS, легкість управління розблокуваннями та ліцензіями, і також онлайн передачу даних.
«Є дві можливості замовлення навігації на трактор з заводу: лише з підготовкою, або одразу з повним комплектом. З підготовкою замовляють, якщо планують встановлення навігації іншого виробника (така можливість є), або дообладнати навігацією пізніше. Я рекомендую одразу замовляти трактор з повним комплектом оновленої навігації від CLAAS на базі терміналу CEMIS 1200, оскільки це універсальне і надійне рішення з оптимальною ціною з заводу. Наразі навігація від CLAAS підтримує всі вимоги точного землеробства у точності, стабільності та технологіях», — підсумовує Юрій Філатов.
А. Сухина
[email protected]
Джерело: propozitsiya.com