Чому аграрії обирають трактори CLAAS AXION?! — журнал Пропозиція

На українському ринку компанія CLAAS пропонує трактори в широкому діапазоні потужності — від 88 до 524 кінських сил. Флагманами серед тракторів  є трактори AXION 800-ї та 900-ї серій.

Враховуючи досвід експлуатації цих тракторів іноземними та вітчизняними фермерами із впевненістю можна сказати, що АXION — це вдалий вибір для всіх видів  польових і транспортних робіт. І ось чому.

Перше, на що звертають увагу аграрії під час вибору трактора, — це двигун: його тягові характеристики, надійність і, звісно ж, паливна економічність, що є досить суттєвим фактором у наш час.

800-та серія тракторів AXION

В Україні ці машини представлено чотирма моделями, а саме — AXION 820 та 850 і AXION 830 та 870 CMATIC. Таке ранжування є досить дивним — чому моделі не перераховано послідовно, а розділено на дві групи. Цьому є досить логічне пояснення, адже це зовсім різні машини із різними характеристиками та комплектаціями основних вузлів та агрегатів. Перші дві машини оснащено надійними та перевіреними практикою двигунами DPS (Deere Power Systems) об’ємом 6,8 л. Хоча на цих тракторах нібито одні й ті самі двигуни, але потужність їхня різна. Так, максимальна потужність AXION 820 становить 190 к. с., а його старший брат AXION 850 у номіналі вже має 230 «коней». Також слід мати на увазі, що із системою CPM (CLAAS POWER MANAGEMENT) можливе короткочасне збільшення потужності двигуна до 35 к. с., що дає змогу отримати більшу продуктивність трактора за роботи гідравліки, або ВВП, або навіть тягових роботах середньої важкості (культивація, легке боронування тощо) та дотримуватися стабільності робочого процесу навіть за, будь-яких умов.

Своєю чергою трактори AXION 830 та 870 CMATIC, які було вперше представлено лише цього року, оснащено надійними сучасними двигунами FPT із робочим об’ємом 6,7 л.  Ці дві моделі мають  потужність на рівні 230 к. с. та 295 к. с. відповідно.

В компанії зазначають, що ці два трактори — це не заміна наявних у лінійці машин, а більш їхнє доповнення. Адже вони мають кращі показники комфорту, управління та економічності, що буде досить гідно оцінено навіть найвибагливішими аграріями.

AXION 800 — HEXASHIFT VS CMATIC

Трансмісія — це наступний вузол, який піддається ретельному вивченню та аналізу під час вибору трактора. Адже попри схожу роботу (передача потужності та крутного моменту від двигуна до коліс чи активних робочих органів різноманітної сільськогосподарської техніки) кожен виробник має індивідуальні підходи до їхнього виконання, що робить їх унікальними та неповторними. Саме ці два слова досить чітко характеризують ці трансмісії під час першого ознайомлення з ними.

Трактори AXION 820 та 850 оснащено коробкою передач HEXASHIFT, яка значно полегшує роботу оператора легкістю переключенням швидкостей та дає змогу економічніше витрачати паливо під час виконання польових (6 передач під навантаженням) та транспортних робіт (24 передачі). Цей тип трансмісії відзначається відмінним ККД та гарантує оптимальний крутний момент і робочу швидкість у будь-якій сфері застосування.

Два режими роботи (польовий та транспортний) та 24 передачі в чотирьох діапазонах, дають змогу оператору з ювелірною точністю підібрати найкращий режим роботи двигуна. В польовому режимі перемикання шести передач в межах одного діапазону здійснюється під навантаженням. Цим «ноу хау» нікого сьогодні не здивувати, адже це аксіома для трансмісій такого типу. Також CLAAS пропонує автоматичне перемикання цих же передач у межах діапазону  (щоб здійснити перехід між діапазонами, необхідно зупинитися). На цьому унікальність цієї трансмісії не завершується — за переходу у транспортний режим всі 24 передачі доступні в повністю автоматичному режимі — ніяких зупинок, щеплень та ручного підбору швидкості під час руху.

AXION 830 та 870 CMATIC (вже з назви стає зрозумілим, який саме тип трансмісії на них встановлено) конструкційно та технологічно ближчі до 900-тої серії. Адже на них, як і на старших братах, встановлено безступеневу автоматичну трансмісію CMATIC від німецького виробника (ZF), основними перевагами якої є висока надійність та швидка адаптація роботи у важких умовах, простота керування та суттєво зменшена витрата палива.

Трансмісія CMATIC — це надійність та високий ККД класичної ступеневої трансмісії (передусім, на важких роботах) із економністю та простотою управління безступеневою трансмісією.

CMATIC має чотири планетарні передачі — це чотири діапазони потужності, у кожному з яких витримано оптимальне співвідношення механічної та гідравлічної складових. Наприклад, у швидкісних діапазонах 6–8 км/год та 12–15 км/год майже 100 % потужності передається механічно. Зі зміною швидкості частка гідравліки зростає, але на всьому діапазоні вона не перевищує 40 %. Тобто завжди щонайменше, 60 % потужності передає механічно через шестерні. Саме це забезпечує суттєвий ККД і високу надійність агрегата, зокрема, на важких роботах. Вони повністю адаптовані до важких робіт і, не дивно, мають схвальні відгуки аграріїв із різних регіонів.

«Трактор CLAAS AXION 850 має відчутно більше «здоров’я» порівняно з його колегами у цьому діапазоні потужності. Як правило, ми використовуємо його від час оранки та культивації. Він важчий, потужніший. Йому набагато легше працювати із тими самими агрегатами, що агрегатуються з двома іншими нашими тракторами. Наприклад, шестикорпусний плуг LEMKEN відмінно працює у парі з цим трактором. Адже досягається оптимальна робоча швидкість, що дає змогу якісно заорати будь-яку кількість рослинних решток та отримати вирівняну, дрібногрудкувату поверхню поля. За оранки на глибину 30-32 см витрата палива становить до 25 л/га», — говорить Юрій Добров, співвласник СФГ «Радуга» (Кіровоградська обл.).

«Економічність — це вагома і беззаперечна перевага тракторів AXION. Ми сьогодні можемо із впевненістю заявити, що наші трактори, які оснащено безступеневими трансмісіями, споживають на 10-20 % менше палива порівняно із конкурентами, що використовують трансмісії типу Power Shift. Це дуже значний показник. Адже пальне в структурі витрат під час експлуатації тракторів становить близько 60 %», — говорить Юрій Філатов, продукт-менеджер CLAAS.

AXION серії 900

Потужний сучасний трактор — це не забаганка, а можливість використання багатоопераційних ґрунтообробно-посівних агрегатів, що значно спрощує здійснення технологічних операцій, збільшує швидкість та якість їхнього виконання. Це впевненість у чіткому дотриманні строків обробітку ґрунту та висівання.

900-та серія тракторів AXION представлена найбільшою кількістю моделей на вітчизняному ринку: AXION 920 (320 к. с.), 930 (350 к. с.), 940 (380 к. с.) та 950 (410 к. с.). Цього року компанія завезла в Україну перший напівгусеничний трактор CLAAS AXION 960 TERRA TRAC(445 к. с) і відкрила до замовлення трактори Axion 930 Terra Trac.

Флагманом цієї серії є AXION 960, який оснащено 6-ти циліндровим двигуном FPT об’ємом 8,7 л. Номінальна потужність двигуна, яка досягається вже за 2150 об/хв колінчастого валу, становить 440 к. с., максимальна ж сягає 445к. с. Проте його головною «фішкою» є крутний момент — суттєві 1860 Нм досягаються вже за 1400 об/хв.

Істотний діапазон постійної потужності від 1400 до 2150 об/хв є характерною рисою всіх версій двигуна.

AXION серії 900 — це топові машини, що забезпечують абсолютний комфорт пересування як полем так і дорогами загального користування.

Вже у базовій комплектації їх оснащено системою підвіски кабіни, що значно впливає на продуктивність адже створюються кращі умови для роботи оператора. До того ж, більша власна вага і унікальний концепт баластування трактора дає змогу його оптимізувати для виконання практично всіх завдань

Не слід також забувати, що трактори AXION серії 900 мають міцну оригінальну литу конструкцію із передньою напіврамою, яка є одночасно і картером двигуна, що зумовлює компактність конструкції. Така конструкційна особливість рами забезпечує великий кут повороту коліс для досягнення максимальної маневреності та надає оптимальний доступ до моторного відсіку під час обслуговування. Крім того, ця масивна конструкція має подвійне дно, завдяки чому утворюється масляний картер і одночасно канал, в якому приховані вали повного приводу та різні магістралі. Саме тому днище трактора абсолютно рівне, що дуже «практично» у разі переїздів через великі валки скошеної трави або за трамбування силосу.

На тракторі використовують «сухий» картер — тобто в піддоні двигуна немає оливи, вона міститься в окремому спеціальному баку. Це означає, що повністю унеможливлюється масляне «голодування» двигуна під час роботи на крутих схилах. До того ж, завдяки такій системі, олива ніколи не контактує з картерними газами, що збільшує термін її використання.

Двигун Cyrsor-9 на тракторах CLAAS має інші експлуатаційні характеристики кріплення та розміщення основних вузлів, роботу паливної системи. Зокрема, ми знаємо, що у полі працюють не кінські сили, а крутний момент. На тракторах AXION 900-ї серії програмне забезпечення контролю роботи паливної системи та автоматична КПП дає змогу працювати не за максимальної потужності двигуна, яка досягається на номінальних обертах, а на обертах, коли досягається максимальний крутний момент. При цьому двигун у разі виникнення пікових навантажень на нього не «захлинеться», бо не потрібно переходити на нижчу передачу, адже ми використовуємо безступеневу автоматичну КПП.

AXION витрачає на 10–15 % менше пального на важких роботах і до 25% — на легких за рахунок надійної безступеневої трасмісії CMATIC.

Усі трактори AXION 900 оснащені автоматичною трансмісією CMATIC, яка обирає відповідну швидкість роботи залежно від навантаження на двигун. Таким чином, останній завжди може працювати в так званій зеленій зоні обертів колінчастого вала. Наприклад, під час оранки система автоматично встановлює оптимальні оберти колінчастого вала двигуна на рівні 1450–1600 об./хв, що сприяє раціональному використанню пального. Також слід зазначити, що швидкість руху трактора може становити від 0,05 до 40 км/год. При цьому оберти колінчастого валу двигуна за максимальної швидкості становитимуть лише 1830 об/хв.

«Однією із вимог, яку я ставив перед новою машиною, була наявність автоматичної, надійної КПП. Сам мав можливість випробувати його в роботі. Він мені дуже сподобався. Поставив швидкість — він сам їде, а ти за потреби лише тримайся за кермо та слідкуй за причіпним знаряддям. Робити нічого не потрібно. Підбирати швидкість непотрібно, що значно спрощує роботу для оператора. Про комфорт роботи навіть не варто говорити. CLAAS на голову вище своїх конкурентів.

Окремо хочу сказати про двигун. Він працює на низьких обертах, до яких ми не звикли. Практично вся техніка у нас працює на обертах колінчастого валу двигуна на рівні 2100–2200 об./хв. І було незвично спостерігати, коли трактор працює, а оберти колінчастого валу перебувають на рівні лише 1500. Звідси і паливна економічність. Це особливість тракторів», — говорить Микола Непота, керівник ТОВ «Крокус» (Київщина).

Трактори AXION від компанії CLAAS — це також максимальні можливості навігаційної системи та системи керування причіпними та навісними знаряддями. Адже, оновлену 2022-2023 року архітектуру навігації, що встановлюють на ці машини, розроблено у співпраці разом з лідером цієї галузі компанією TRIMBLE. Використано перевірені і стабільні технології і корегуючі сигнали. Новий термінал CEMIS 1200 має великий сенсорний дисплей, що дуже зручний у використанні. CEMIS 1200 також має універсальні можливості управління знаряддями ISOBUS, легкість управління розблокуваннями та ліцензіями, і також он-лайн передачу даних.

Отже, за які саме характеристики та переваги агровиробники обирають AXION:

Сучасний надійний та перевірений часом двигун FPT — завжди доступна на колесах максимальна потужність без додаткових систем форсажу;

Надійна безступенева автоматична трансмісія CMATIC – оптимальну робочу швидкість за роботи двигуна в «зеленій зоні» гарантовано;

Самонесуча, унікальна рамна конструкція для максимальної стійкості, надійності та функціональності;

Ідеальнозбалансований розподіл ваги для максимального тягового зусилля;

Високий рівень комфорту, незалежно від типу виконуваної роботи: амортизація передньої навісної системи, незалежний передній міст(опція), чотири стійкова кабіна абсолютно нової конструкції та її незалежна підвіска, та ще багато іншого;

Багатофункціональний джойстик керування CMOTION

TELEMATICS — телеметрія для моніторингу показників роботи трактора та ефективного впровадження та використання технологій точного землеробства.

За сьогоднішніх умов різниманітних пропозицій тракторів усіх преміум брендів на ринку трактори CLAAS серед усіх у сегменті потужності 200—400 к. с. стають все більш популярними, в цьому можна переконатися побачивши все більше тракторів саме CLAAS працюючих у полях в Україні. Зважуючи показники надійності, економічності та продуктивності,  а також цінові пропозиції, сьогодні на ринку трактори CLAAS— це вдалий вибір!

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *