Війна навчила знаходити різні варіанти, щоб зберегти продовольчі позиції України в світі, зазначив нардеп.
Росія продовжує саботувати роботу “зернового коридору”, що призводить до значних затримок перевірки української сільськогосподарської продукції в Босфорській протоці. Паралельно з тим в ООН на днях заявили, що не мають запасного плану Б у разі зриву “зернової угоди”.
Проте, як повідомляє народний депутат України від політичної партії “ЗА МАЙБУТНЄ”, член профільного аграрного комітету Сергій Лабазюк, в парламенті підготувались до можливої агрокризи та зареєстрували відповідний законопроект ще восени 2022 року.
Мова йде про документ №8025, який передбачає запровадження сухопутних коридорів для експорту української агропродукції під час дії військового стану.
“Війна навчила знаходити різні варіанти, аби зберегти продовольчі позиції України в світі. Плануємо переглянути та актуалізувати проект №8025… В Україні маємо багато автомобільних та ж/д пунктів пропуску. І треба цю можливість максимально використовувати на користь держави. Для цього нам потрібно консолідуватися з міжнародними партнерами”, – пояснює парламентар.
На переконання Лабазюка, в результаті Україна запустить експортні коридори, котрі ворог при “великому бажанні” не зможе заблокувати, як це зараз робить з морем. Додатково наша держава виграє час на пошук варіантів для розблокування портів.
“Що передбачає наш механізм? Ключове – це залучення ООН до роботи сухопутних коридорів. Таким чином ми розвʼязуємо проблему заборони експорту української продукції до сусідніх європейських країн. Додатково, Єврокомісія нещодавно погодила виділення 100 млн євро дотацій для західних аграріїв, що має призвести до закриття цього болючого питання. Чи будуть актуальними сухопутні коридори після розблокування моря? Так! Диференціація експортних шляхів здешевить логістику аграріям. Наші продовольчі бджілки зможуть обирати найвигідніші для себе умови”, – підсумовує член аграрного комітету Верховної Ради України.
Основні пункти проекту:
Формування сталих експортних коридорів за протекції ООН (ФАО);
Міжнародна допомога в рухомому складі (вагони, причепи та інше);
Визначення митних пунктів, які безперервно будуть обслуговувати митних коридорів;
Залучення міжнародних операторів мультимодальних перевезень для експорту української агропродукції.
Залучення донорських коштів на покращення логістики.