Аграрії шукають альтернативу залізничним перевезенням через неефективність Укрзалізниці

Українські аграрії можуть переорієнтуватися на інші логістичні рішення, якщо Укрзалізниця найближчим часом не покращить свою ефективність, заявив генеральний директор УКАБ Олег Хоменко під час конференції «Логістика як драйвер економічного зростання», пише propozitsiya.com.

За його словами, хоч 2024 рік і приніс покращення з точки зору цін та продажів, проблеми із залізничними перевезеннями залишаються. Якщо у 2022-2023 роках агросектор був змушений користуватися послугами Укрзалізниці навіть за підвищеними тарифами, то зараз ситуація змінилася. Через скорочення виробництва, спричинене окупацією частини територій, загальний обсяг перевезень агропродукції вже не перевищить 65 мільйонів тонн на рік. Водночас УЗ не пропонує покращення сервісу, а навпаки – планує підвищення тарифів.  

Серед основних проблем аграрії називають:  

  • низьку швидкість перевезень (у середньому 50 км на день);  
  • відсутність GPS-трекінгу для відстеження вагонів;  
  • дотування пасажирських перевезень за рахунок вантажних;  
  • низький рівень цифровізації.  

Укрзалізниця залишається монополістом на ринку залізничних перевезень, що дозволяє їй диктувати умови без конкуренції. Одним із можливих рішень могло б стати розділення компанії на три окремі структури: пасажирські перевезення, інфраструктуру та вантажні перевезення.  

«Якщо УЗ не впровадить сучасні технології, такі як штучний інтелект і цифровий моніторинг вагонів, ситуація не зміниться. Вже зараз аграрії володіють сотнями власних вагонів, а якщо тарифи і далі зростатимуть без покращення послуг, вони перейдуть на автологістику», – наголосив Хоменко.  

Аграрії чекають змін, але готові до альтернативних варіантів, якщо залізнична логістика не стане ефективнішою.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *