Поточного тижня більшість українських переробників підвищили ціни пропозиції на пшеничне борошно.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на АПК-Інформ.
Поступове подорожчання сировини для переробки і зростання собівартості виробництва борошна внаслідок необхідності частого використання генераторів через аварійні вимкнення електроенергії надавали підтримку цінам. До того ж, в умовах, що склалися, деякі борошномельні підприємства працювали не на повну потужність, що сприяло зменшенню обсягів виробництва продукту.
«Попри складнощі з формуванням помольних партій сировини і загальні інфляційні процеси в країні, суттєве зростання вартості борошномельної продукції обмежувалось низькими темпами її збуту на тлі наявності у багатьох споживачів запасів для роботи у середньостроковій перспективі. Ситуація ускладнювалась перманентними відключеннями електропостачання в країні, що призводило до перебоїв з випіканням хліба і хлібобулочних виробів, затримок з їх постачанням у мережі роздрібної торгівлі і т. ін. Проте посилення панічних настроїв серед населення сприяло збільшенню його закупівельної активності на тлі бажання сформувати запаси на випадок погіршення ситуації з логістикою, повторного і більш тривалого блекауту і т.д. через масовані обстріли російськими військовими по багатьох областях України (в т.ч. по об’єктах критичної інфраструктури)», — прокоментувала ситуацію на ринку керівниця відділу зернових та олійних ринків ІА «АПК-Інформ» Анна Танська.
Також вона додала, експорт продукції, хоча і помітно зріс останніми місяцями, однак і надалі здійснювався недостатніми темпами та обсягами, щоб допомогти вирівняти ситуацію.
Так, станом на 1 грудня пропозиції борошна вищого ґатунку надходять переважно за цінами 10000-11800 грн/т EXW, що на 100-200 грн/т вище за показники кінця минулого тижня. Лише поодинокі продавці фіксували більш високі ціни на продукт – в межах 12000-12200 грн/т EXW.
Варто зазначити, що за умов посилення конкуренції на внутрішньому ринку окремі борошномельні підприємства повернулися до дисконтів з метою підвищення конкурентної привабливості своєї продукції та розширення радіуса її поставок з урахуванням затрат на логістику.
Джерело: propozitsiya.com