Без продовження зернової угоди аграріям не буде де зберігати зерно нового врожаю

Поки Генеральний секретар ООН Антоніу Гутерреш висловлює зацікавленість в продовженні зернової ініціативи, українські фермери не можуть продати збіжжя минулорічного та навіть позаминулорічного врожаю. Все – через росію, яка фактично блокує роботу зернового коридору.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на podrobnosti.

Фермер з Одещини Володимир Погорілий каже: такого на його пам’яті ще не було: на дворі – березень, а зерносховища й досі забиті пшеницею! Раніше все продавали ще до початку нового року.

«Це пшениця двадцять першого і двадцять другого року – зберігається, тому що ми її не встигли вивезти до цього часу, і якщо такими темпами ми будемо вивозити зерно, то ми і не встигнемо».

За словами аграрія, вже майже місяць морські порти не приймають збіжжя бо його просто нема куди дівати. Тож підприємство потрохи відправляє зерно машинами до Дунайських портів, але це крапля у морі.

Володимир Погорілий, керівник агропідприємства:

«По-перше, нам не буде, де зберігати зерно, яке ми виростимо, якщо буде врожай, звичайно. А по-друге, не отримаємо оборотних коштів, які нам потрібні сьогодні: сьогодні, ви ж бачите, які ціни на добрива, які ціни на пальне. Витрати виросли утричі майже».

А тим часом: Електронну чергу «зернового коридору» формують хабарі, – ГК Прометей.

В Адміністрації морських портів пояснюють: гальмує процес росія. У поливі Босфор у рамках Зернової угоди представники країни-агресора наряду з іншими інспектують судна, які прямують за українським збіжжям. І саме вони створюють штучні перепони, щоб максимально затягнути перевірки.

«рф, наприклад, каже, що ми не маємо достатньо людей для інспекцій! Ми бажаємо, щоб це було дванадцять інспекцій – вони роблять три. Далі: вони припиняють роботу о третій після обіду і кажуть, що це згідно з якимось там рф-законодавством», – пояснив Дмитро Барінов, заступник голови ДП «Адміністрація морських портів України».

В результаті українське збіжжя відвантажується втричі повільніше, ніж це має бути. А російські інспектори чим далі тим більше вигадують все нові приводи, щоб фактично блокувати зернову угоду.

«Зараз вони почали перевіряти, скільки палива має судно, коли воно зайшло, коли воно виходить. Українські порти отримують зараз у середньому два з половиною судна в день – це дуже мало», – розповів Барінов.

Термін зернової ініціативи спливає вже наступної суботи – 18 березня. Зараз угоду мають подовжувати кожні чотири місяці, але чи буде вона пролонгована цього разу – питання.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *