За інформацією аналітиків, за підсумками минулого тижня ціни на цибулю в країнах регіону показали переважно негативну динаміку. Це відбувається на тлі того, що в південних регіонах країн Центральної Азії вже почали збирання цибулі нового врожаю, і попри дефіцит цибулі, що зберігається, в західних країнах Євросоюзу.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на east-fruit.com.
На попередньому тижні оптові ціни на цибулю впали в Молдові, Польщі та Узбекистані. В Україні середня ціна залишилася незмінною, але ось мінімальна ціна знизилася доволі відчутно, бо пропозиція цибулі невисокої якості продовжує швидко зростати.
«Ціни на цибулю, як і ціни на багато інших товарів в агросекторі, мають певну циклічність. Коли ціни високі, що трапляється, як правило, наприкінці сезону, то багато хто звертає увагу на високі ціни, і цей бізнес починає залучати нових, недосвідчених учасників. Причому багато підприємців інвестують не у вирощування, а в легший, на їхню думку, бізнес – закупівлю цибулі під час збирання для перепродажу після зберігання протягом 4-5 місяців за вищою ціною. Для орієнтира вони користуються інформацією про попередній сезон, і, таким чином, потрапляють у пастку, тому що такої інформації явно недостатньо, щоб прийняти правильне рішення», – пояснює Андрій Ярмак, економіст ФАО.
Зараз, до кінця першої декади березня, ціни на цибулю в Україні, Узбекистані та Польщі ідентичні тим, що були під час збирання. Лише в Молдові ціни на цибулю зараз на 10-20% вищі, ніж вони були під час збирання, та й то вони мають тенденцію до зниження. Тож у жодній із цих країн заробити на зберіганні цибулі цього сезону ніхто не зміг, бо тільки втрати під час зберігання рідко бувають нижчими за 10%.
Андрій Ярмак додає, що головною проблемою стає навіть не різкий приплив охочих заробити на зберіганні та перепродажу цибулі, а фактор перевиробництва цибулі внаслідок розширення площ.
«Фермери, після сезону високих цін, як правило, не можуть втриматися і розширюють площі. Крім того, з’являється багато новачків, які вирощують цибулю вперше. Однак цибуля – це продукт із низькою еластичністю попиту. Якщо цибуля дешева, люди не стануть купувати її значно більше, бо вона використовується лише в певних рецептурах і не є продуктом харчування сама по собі. Якщо ж ціни на неї високі, то люди не перестають купувати цибулю, бо замінити її в тих самих рецептурах просто нічим. Цим і зумовлені значні перепади цін на цибулю», – пояснює експерт ФАО.
Джерело: propozitsiya.com