Сьогодні поговоримо про крадіжки вантажів, що процвітають на залізниці і носять системний характер.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на railinsider.com.ua.
Якщо говорити про статистику, за підсумками першої половини 2021 року зафіксовано зниження збитків УЗ від незбереження вантажів. Вони склали 17,8 млн грн, в той час як за той же період 2020-го — 26,6 млн грн — зниження склало майже 9 млн грн. Це сталося за рахунок скорочення крадіжок вугілля і коксу. Збитки за даними номенклатурами знизилися з 23,5 до 10,7 млн грн. За це варто подякувати співробітникам Національної поліції, які провели оперативну роботу і виявили злочинні групи, які систематично займалися розкраданням вугілля.
По зернових вантажах ситуація протилежна. За підсумками півріччя збитки через їх розкрадання збільшилися в 4,5 рази (з 0,9 до 4,0 млн грн). Таким чином, зерно зайняло 2-ге «почесне» місце в структурі збитків Укрзалізниці від незбереження вантажів з часткою 23%. На першому місці залишаються вугілля і кокс, частка яких з 89% зменшилася до 60%.
Збільшилася також кількість складених комерційних актів через незбереження вантажу (на відповідальність УЗ) — з 3265 до 3530 актів.
Непокоїть той факт, що з 4184 матеріалів по незбереженню вантажів, спрямованих в Нацполіцію, по 224 матеріалах (5%) відмовлено в кримінальному провадженні; по 1666 (40%) — не отримано жодної відповіді, кримінальні справи не відкриті. Вдумайтеся тільки в цифри: 45% зібраних матеріалів по розкраданню вантажів йдуть просто в «шухляду»!
Затримання «на гарячому» крадіїв зерна відбувається нечасто. Локація проблемних дільниць добре всім відома. Зокрема, на крадіжці зерна на ст. Колосівка Одеської залізниці виросло вже не одне покоління, маємо «трудові династії». Продовжують благополучно там працювати всі співробітники ВОХР.
За підсумками останніх зустрічей представникам воєнізованої охорони була передана оперативна інформація про те, хто цим займається, де і як відбувається крадіжка, представлені адреси, номери машин…
Результату боротьби з цими групами ми не бачимо. «Династії» злодіїв продовжують працювати на своїх ділянках! Я особисто глибоко сумніваюся, що керівники Головного управління воєнізованої охорони Укрзалізниці не знають про ці проблеми.
В той же час вони заявляють про такі основні питання в роботі: нехватка співробітників; слабка технічна база (відсутність автомобілів, засобів зв’язку); підпорядкованість регіональних підрозділів ВОХР керівникам доріг, що ускладнює координацію і управління співробітниками; відсутність повноважень правоохоронних органів і т. ін.
Звучали такі пропозиції для подолання проблеми з крадіжками зерна з вагонів:
- Налагодити взаємодію ВОХР і Нацполіціі. Для цього систематично проводити зустрічі для координації заходів та обміну інформацією. Розробити алгоритм фіксації розкрадання вантажу, збитку і оперативного визначення потерпілої сторони (виявляється, саме через це розвалюється більшість кримінальних справ).
- Організувати відстій кинутих тимчасово затриманих поїздів лише на спеціально відведених дільницях мережі, на яких ВОХР зможе забезпечити охорону вагонів.
- Дозволити доступ в парки станцій представників приватних охоронних компаній для проведення спільного патрулювання проблемних станцій (після відповідного інструктажу з правил безпеки).
- Організувати постійний обмін інформацією між представниками вантажовідправників і ВОХР через диспетчерську службу Головного управління воєнізованої охорони УЗ.
Однак навряд чи вдасться зрушити проблему з мертвої точки, поки не будуть реалізовані наступні три умови:
- поки не буде реальних звільнень співробітників ВОХР та інших залізничників, задіяних в крадіжці вантажів;
- поки власники вагонів-зерновозів не проведуть модернізацію розвантажувальних вузлів для ускладнення злодійства;
- поки Нацполіція не відпрацює по злочинних групах, які діють уже не один рік.
Джерело: propozitsiya.com