За 5 років Дмитро й Ольга Бекетови стали успішними міськими фермерами та виробниками крафтової продукції, яку реалізують під торговою маркою Zelenna — салатів, мікрозелені, соусів, хумусу. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва.
Зараз вони реалізовують близько 100 кг продукції за тиждень.
«Все почалося з покупки в Інтернеті фундука. Чоловік купив 50 саджанців, щоб посадити на дачі у кума. Хотів зробити корисний подарунок. Але, коли ми забрали саджанці, виявилося, що вони занадто маленькі й їх потрібно ще доростити. Так в нашому домі з’явилися фітолампи, парники, маленька теплиця, купа книжок і добрив. Фундук ріс, а після нього з’явився салат, гострий перець, пряні трави», — розповідає Ольга Бекетова.
Найбільша перевага ферми Бекетових — дистанційне керування господарством. За допомогою телефону вмикають та вимикають лампи, контролюють вологість, температуру, рівень СО2, вмикають полив і багато іншого.
Всі рослини вирощують на гідропоніці, яка має безліч плюсів: колосальна економія води (витрати води на 70% менше, ніж у полі), значна економія місця і ніякого шкідливого впливу на навколишнє середовище.
Коли отримали перший урожай базиліка, захвилювалися: що з ним робити в такій кількості, кому і за що його продавати, якщо він вже всюди є і за досить низькою ціною?
«Вирішили переробити і продати як новий продукт! Інтернет видав таку кількість рецептів і варіантів, що вони захопили мій розум. Відразу згадалися бабусині рецепти, національна їжа з подорожей, і я пішла готувати. Першим вийшов песто: від зрізу базиліка до його перетворення на песто проходило всього півгодини», — ділиться Ольга.
Перші 20 баночок купили за добу — і приготування натуральних соусів з сировини з грядки стало візитною карткою Бекетових. З особливою пристрастю вибирали тару. Продавати закуски і соуси в півлітровій банці — не варіант, продукція псується. Підібрали банки менше розміром зі зручною шийкою, щоб ложка легко входила.
Соуси продавали через соцмережі. Найбільш активний канал продажів — Viber-група. Клієнти почали питати: “А що у вас ще є?”. “А що б ви хотіли?” — запитували ми. «Було б здорово купити швидкий, ситний, натуральний і корисний перекус».
Почали думати, що запропонувати в якості такої закуски та згадали, що в дитинстві бабуся Ольги завжди готувала хумус і говорила, що він дуже корисний. А ще хумус був смачним. Перший хумус, який приготували Бекетови, був з базиліком власного виробництва. Поступово почали готувати й інші види хумусу, додали «екзотичні»: з манго, авокадо, з броколі та шпинатом, хумус-веселку триколірну (тому, що клієнти люблять різноманітність).
Наступним продуктом для здорового перекусу була кабачкова ікра з бабусиної кулінарної книги, звичайно, з базиліком. Олія базиліка вийшла само собою. Клієнти записуються на покупку олії, оскільки обсяги цього продукту не дуже великі, а попит перевищує пропозицію.
Джерело: propozitsiya.com