В Україні все більше господарств вирощують ожину, малину, смородину, полуницю, вишню, лохину на продаж. Це вигідно, якщо побудувати правильну бізнес-модель, знайти якомога більше каналів збуту продукції, розповіла Gazeta.ua експерт плодоовочевого ринку Тетяна Гетьман. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на інформаційне агентство Gazeta.ua.
“Вирощування ягід – сезонний бізнес. Найбільше їх купують у червні-серпні. Полуниці та черешні на продаж найбільше вирощують у червні, вишні – у липні. Малина найбільший прибуток фермерам приносить у липні-серпні”, – пояснює експерт.
За її словами, вирощувати ягоди взимку дорого і не рентабельно. Їх дешевше можна завезти з-за кордону.
“Сьогодні лохина – одна з найдорожчих ягід в Україні. Крім того, лідер зі зростання кількості плантацій. Водночас ціни на неї знижуються швидше, ніж на інші ягоди. Це пов’язано з великою конкуренцією виробників. Через це з’явилося багато неякісної та невідкаліброваної лохини. Деякі господарства вже розчарувалися у такому бізнесі. Цього сезону побачили значно дорожчу, ніж торік малину, вишню та черешню. Ціна зросла через погоду. Крім того, минулого сезону деякі господарства викорчовували малину через низьку ціну на неї”, – говорить Тетяна Гетьман.
Вона додає, що в Україні немає даних, скільки та яких ягід вирощують. Бо багато продукції виробляють у приватному секторі.
До інформації: Україна щороку імпортує 26-38 тис. т кісточкових. Персиків і нектаринів завозить понад 50% від усього імпорту.
Джерело: propozitsiya.com