Законопроєкти №3742 та 3743, що покликані попередити руйнування автомобільних доріг вантажівками, несуть у собі загрозу для аграрної галузі.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-реліз УКАБ.
Вони створюють подвійну відповідальність за перевантаження автомобілів, покладають на вантажовідправника непомірно високі штрафи навіть за незначне порушення і створюють умови для корупції, розповіли представники аграрних асоціацій під час круглого столу «Новації законопроектів 3742 і 3743: реальна боротьба з перегрузами чи зрив збору врожаю».
Зокрема, законопроєкт №3743 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» пропонує запровадити відповідальність вантажовідправника за порушення вимог щодо заповнення товарно-транспортної накладної (ТТН) у розмірі 51 тис. грн.
Для вантажоперевізника відповідальність за перевищення ваги буде залежати від рівня перевантаження. Наприклад, перевантаження до 5% допускається, перевантаження на 5-10% передбачає штраф 8,5 тис. грн, 10-20% — 17 тис. грн, 20-30% — 34 тис. грн, понад 30% — 51 тис. грн.
Ще одну загрозу для сільгоспвиробників несе норма вже прийнятого законопроєкту №3742, яка дозволяє інспекторам Укртрансбезпеки направляти вантажні автомобілі на стаціонарний пункт вагового контролю в радіусі 50 км, незалежно від того, чи це буде відхиленням від маршруту чи ні.
Представники аграрних асоціацій стверджують, що така відстань іноді може перевищувати відстань, яку автомобіль долає до свого пункту призначення. Крім того, законопроєкт не регулює скільки часу автомобіль має очікувати своєї черги на зважування і чи не спричинить це створення кілометрових черг на пунктах зважування, додаткових простоїв транспорту та збитків.
За словами члена Комітету Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності, голови підкомітету з питань законодавства про адміністративні правопорушення та охоронної і детективної діяльності В’ячеслава Медяника цілком вірогідно, що до виконання цієї норми Нацполіція також буде залучена. Саме зараз відбуваються перемовини щодо участі поліцейських у цьому процесі.
Попри те, що наприкінці зустрічі представники комітету з питань правоохоронної діяльності Верховної Ради України погодилися, що проблемні моменти таки існують, вони наполягають, що виправляти їх необхідно уже після прийняття законопроєкту Верховною Радою.
Натомість представники аграрних асоціацій вважають, що доцільніше і легше було би внести зміни до голосування за цей законопроєкт у сесійній залі.
Джерело: propozitsiya.com