7 грудня 2022 року відбувся онлайн-тренінг «Залізнична логістика: до чого готуватися аграрію», під час якого агровиробники, трейдери та провідні експерти галузі обговорили, чи можливо покращити ситуацію з вивезенням зерна через західний кордон.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на УКАБ.
За словами генерального директора УКАБ Романа Сластьона, основною проблемою для сільгоспвиробників є те, що вартість логістики в пікові періоди з’їдає дві третини від ціни агропродукції.
Нагальна потреба транспортувати свою продукцію обумовлена низькою вартістю продукції на вітчизняному ринку. Якщо раніше різниця між внутрішньою та світовою ціною була невеликою – до 30$ на тоні, то наразі вона зросла до 180-200$ на тоні. Водночас, тарифи на перевезення збільшилися в усьому ланцюжку логістики (як автологістика, так і перевалка на залізниці та в портах), продемонструвавши на одних етапах зростання вдвічі, на інших трохи більше. Однак, велику частину в цьому ланцюжку складає залізниця, яка допомагає транспортувати близько 1 млн т щомісячно.
Нещодавнє збільшення фактичної ставки за користування вагоном-зерновозом на 53% з 2817 грн/добу до граничного рівня 4300 грн/добу та зменшенням швидкості перевезення зерна на 45%, що впливає на кількість діб перевезення, суттєво підвищило мінімальну планку доступності вагонів-зерновозів «Укрзалізниці». Така цінова політика не є ринковою: на аукціонах 6 грудня лише 24% з вагонів, що були виставлені з боку УЗ, були розторговані. Ні сільгоспвиробники, ні трейдери не готові наразі платити таку вартість логістики.
Оскільки, «Укрзалізниця» не може оперативно відреагувати та знизити планку, щоб вагони-зерновози користувалися попитом, то така негнучкість з боку УЗ не дає компанії повністю реалізовувати свій потенціал з оренди вагонів.
«Найголовнішим очікуванням аграріїв сьогодні є нижча та стабільніша ціна на користування вагонами-зерновозами. Бо зараз ми бачимо серйозні коливання по вартості, коли ж аграріям необхідна більш прогнозована вартість задля розуміння їх можливостей щодо транспортування продукції», – зазначає Роман Сластьон.
Джерело: propozitsiya.com