Адміністрація Миколаївського морського порту 15 січня за результатами тендеру замовила фірмі «MDCL Mediterranean Dredging Company Limited» («MDCL», Кіпр) днопоглиблення на $7,13 млн, або 188,35 млн грн. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на інтернет видання «Наші гроші».
Цьогоріч на підхідному каналі порту Миколаїв і на підхідному каналі та в акваторії порту Дніпро-Бузький виконають днопоглиблення загальним обсягом 892 тис куб. м із відвезенням ґрунту на відстань 10-17 км у середньому по $8, або 211 грн. за кубометр.
Торік адміністрація морського порту «Южний» замовила «China Harbour Engineering company Ltd.» («CHEC», Китай) днопоглиблення на підхідному морському каналі та в операційній акваторії першого ковша Сухого лиману з вивозом ґрунту на меншу відстань 8-10 км. Воно коштувало відповідно по $7, або 173 грн. та $8, або 213 грн. за кубометр.
Ціна угоди з «MDCL» на 11% нижча від очікуваної вартості закупівлі у 211,19 млн грн.
Єдиним конкурентом була китайська «CHEC», завдяки чому аукціон виявився дуже активним, а «MDCL» знизила ціну на 10%. «CHEC» перемогла з нижчою на 446 грн. ціною, проте замовник відхилив її за недоліки розрахунків. Китайці оскаржили своє відхилення в АМКУ. Адмінколегія задовольнила скаргу, бо закон «Про публічні закупівлі» не передбачає відхилення після торгів за відсутність чи невідповідність розрахунків. Однак Окружний адміністративний суд міста Києва в особі судді Віталія Амельохіна за позовом «MDCL» визнав протиправним і скасував рішення АМКУ. А суддя Шостого апеляційного адміністративного суду Наталія Бужак підтримала вказане рішення першої інстанції. І замовник отримав право укласти договір із кіпрською «MDCL».
У січні 2018 року фірма «MDCL» отримала від ТОВ «Техморгідрострой Миколаїв» земснаряд «Severodvinskiy» вартістю 11,66 млн грн. «MDCL» у суді першої інстанції представляли Тур Ю.М. і Янкович В.О., які раніше були представниками того ж самого «Техморгідрострой Миколаїв».
До інформації, «Техморгідрострой Миколаїв» і «Северодвинский» фігурують у кримінальній справі НАБУ щодо заволодіння у 2015-2016 роках коштами ДП «Адміністрація морських портів України» шляхом закупівель за завищеними цінами послуг із днопоглиблення у Бердянському та Маріупольському морських портах.
Торік АМКУ оштрафував «Техморгідрострой Миколаїв» на 76,43 млн грн. і ПП «Інфлот-Данубіус Ейдженсі» на 3,64 млн грн за змову на торгах «АМПУ» по днопоглибленню, а цьогоріч «Інфлот-Данубіус Ейдженсі» програла першу інстанцію щодо відміни штрафу.
Нині «MDCL» подала аналогічний договір від 2017 року з кіпрською «Marteam Ltd» про днопоглиблення в порту Лімассол і документи на землесоси «EDT Yam» (Кіпр), «EDT Simi» (Кіпр) та «Ginger» (Канада) і мале судно «Шторм-450», яке належить ПП «Гриф».
Також вона не надала свідоцтво Регістру судноплавства України на днопоглиблення, бо законодавство Кіпру не передбачає цього документу, але в червні все ж його отримала.
Джерело: propozitsiya.com