Порт «Ніка-Тера», що входить в Group DF, почав прийом шроту соняшнику врожаю 2021 року. Перші автомобілі з гранульованим шротом соняшника прибули з Кропивницького олійно-екстракційного заводу.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-реліз Group DF.
«До кінця вересня планується завантаження першого судна класу Panamax шротом з насіння соняшнику. Наразі ми обробляємо шрот соняшнику для компанії Kernel, яка четвертий сезон користується послугами порту для перевалки своєї продукції. Зокрема, порт також обробляє для Kernel ріпаковий шрот та соняшникову олію. Для зберігання шроту соняшнику ми вже зарезервували склади, які можуть прийняти до 60 тисяч тонн цього виду вантажів», — прокоментував СЕО порту «Ніка-Тера» Алім Агакішиєв.
У 2021 році порт «Ніка-Тера» повністю модернізував лабораторію, що дозволило збільшити швидкість проведення аналізів якості таких вантажів, як рослинні олії, шрот соняшнику, зернові. Порт придбав сучасний автоматизований спектрометр FT-NIR MPA II Multi Purpose Analyzer, німецької компанії Bruker Optics, вартістю 3 млн гривень.
«Зараз ми бачимо, що обсяги перевалки порту поступово відновлюються, а асортимент вантажів — зростає. Для поліпшення якості та швидкості перевалки ми постійно удосконалюємо бізнес-процеси, запроваджуємо нові технології зберігання та перевалки вантажів», — зазначив Агакішиєв.
«Ніка-Тера» реалізувала інвестиційний проєкт по запуску другої черги олійноперевалочного комплексу потужністю 30 тис. тонн одноразового зберігання. Таким чином, обсяг одноразового зберігання наливних вантажів досяг 63,4 тис. м3. Вантажний район №4, який спеціалізується на перевалці наливних вантажів здатен обробляти до 900 тис. тонн у рік. Перевалка соняшникової олії може виконуватися одночасно на два танкери, розташованих на двох різних причалах.
У розвиток порту Group DF інвестовано понад 1,5 млрд гривень. В рамках реалізації Програми зі збільшення пропускної здатності побудований новий ваговий комплекс, збільшено кількість причалів до 8 довжиною 1900 метрів, доведений до 10 одиниць парк локомотивів, збільшена довжина власних залізничних шляхів до 23 км, закуплена необхідна техніка для перевалювання вантажів.
У 2020 році термінал прийняв 409 суден, перевантаживши 7,380 млн тонн вантажів. Структура вантажообігу у 2020 році виглядала таким чином: зернові, зернобобові та олійні вантажі склали понад 5,55 млн тонн або 75% від загального обсягу, навалочні — 1,27 млн тонн (18%), наливні — 323 тис. тонн (4%), мінеральні добрива — 215 тис. тонн (3%).
Джерело: propozitsiya.com