П’ять років тому Україна зробила свій вибір на користь Європейського союзу, підписавши угоду про зону вільної торгівлі. Це дало українським виробникам можливість більше товарів постачати на ринки європейських країн. Потрапити на полиці магазинів цілком реально, хоч це і непростий процес. Поступово українські виробники привертають увагу європейських ритейлерів, розповідає Тіно Цайске, генеральний директор Metro Cash & Carry Україна.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на nv.ua.
У країнах ЄС більшість ринку роздрібної торгівлі контролюють великі мережі. Конкуренція між ними дуже жорстка, часто магазини відкриваються по сусідству один з одним, і боротьба в буквальному сенсі ведеться за кожного покупця.
Українським ритейлерам працювати набагато простіше. У країнах ЄС, щоб привернути кожного нового клієнта — їх потрібно дивувати, постійно оновлювати асортимент і пропонувати ексклюзивну продукцію за невисокими цінами. І нерідко цим користуються українські виробники, які випускають товар хорошої якості і готові продавати його дешевше, ніж колеги в країнах Європи.
Єдиного асортименту, як підібрати продукцію для всіх магазинів мережі, немає. Вибір асортименту для кожного супермаркету залежить від формату мережі і країни, в якій вона працює.
Важливу роль відіграє і цільова аудиторія. Наприклад, головними клієнтами центрів оптової торгівлі Metro є підприємці, тому їхні інтереси враховують передусім під час формування пропозиції товарів. Це означає, що більшість продукції мають постачати у великих упаковках (часто ми розфасовуємо товар самі на потужностях Української оптово-торговельної компанії), клієнтам HoReCa (кафе, бари, ресторани) потрібно запропонувати великий асортимент соусів, одноразових стаканчиків і професійного посуду. У супермаркетах, які працюють зі звичайними споживачами, такого асортименту спеціалізованої продукції немає.
На полицях магазинів у Чехії, Німеччині або Франції вже зараз можна знайти відомі українські продукти. Ми теж зацікавлені у співпраці з українськими компаніями. Багато експертів знають, що наші представники відділу закупівель постійно займаються пошуком нових постачальників. Часто — за межами ЄС.
Якщо виробник відповідає всім нашим вимогам, то його продукція потрапляє на полиці не тільки українських магазинів, а й в оптові центри Європи. Кожна країна самостійно вибирає асортимент продукції, яку вона представляє в своїх магазинах, враховуючи свої особливості. Але робота навіть з половиною наших оптових центрів, а це приблизно 750 магазинів у 28 країна Європи, може виявитися вигідною.
У яких продуктів найвищі шанси потрапити на полиці європейських магазинів? Асортимент досить широкий. Насамперед — сільськогосподарська продукція, серед якої мед, горіхи, борошно і соняшникова олія. Перелік цієї продукції найближчими роками розширюватиметься, оскільки в цьому зацікавлені не тільки самі виробники, а й роздріб.
Джерело: propozitsiya.com