Керівництво АТ “Укрзалізниця” розповіло представникам бізнесу, як збираються організувати транспортування зернових вантажів, повідомляє ЦТС. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на delo.ua.
За інформацією видання, 2 серпня в офісі АТ “Укрзалізниця” відбулася зустріч керівників УЗ, представників бізнес-асоціацій та великих вантажовідправників, що займаються перевезенням зерна. Основною темою обговорення стало удосконалення процесів планування та відвантаження зернових вантажів залізницею.
Так, керівництво УЗ презентувало ряд ініціатив щодо поліпшення транспортування зерна.
Як розповів глава ради в ГО “Центр розвитку логістики” Валерій Ткачов, УЗ розширює перелік маршрутних станцій до 140 одиниць. До вже існуючих 83 станцій додадуть 55-57 станцій, які раніше були узгоджені вантажовідправниками в регіональних філіях УЗ. При узгодженні враховувалися фізичні можливості з/д інфраструктури. Повний список маршрутних зернових з/д станцій буде опублікований на сайті УЗ протягом трьох діб, пообіцяли в держкомпанії.
“Список з/д станцій може бути доповнений. Для цього вантажовідправники можуть звернутися в УЗ для повторного розгляду. В рамках цього процесу буде створена постійна робоча група з розгляду списку маршрутних елеваторів, – заявив Ткачов.
Він зазначив, що всі маршрутні станції будуть поділені на 2-3 групи по потужності та добовій швидкості відвантаження. Наприклад, станції першої групи можуть формувати маршрут протягом 1 доби; станції другої та третьої групи здатні формувати маршрутну відправку протягом 2-3 діб.
Залежно від групи маршрутні з/д станції будуть обмежені в можливості планування відвантаження.
“Наприклад, перша група з/д станцій має можливість планувати 15-20 маршрутів протягом місяця. Друга та третя групи будуть обмежені 10 маршрутами протягом місяця”, – пояснив Ткачов.
У той же час керівництво УЗ офіційно підтвердило мінімальну норму вагонів для маршрутної відправки – вона становить не менше 44 вагонів.
“УЗ презентувала новий вид відправки зерна – графікову відправку і кільцеве перевезення. Графікова відправка має на увазі, що відправка здійснюється прямими маршрутами за певним часовим графіком. А кільцеве перевезення означає, що порожні та навантажені вагони слідують тільки в складі маршрутів строго за графіком. Передбачена обопільна відповідальність по даному виду відправки (допускається відхилення від графіка – не більше 4 годин). Горизонт планування даних графікових відправок становить від 1 місяця до 1 року. Вартість графікових відправок на 20% більше діючого ж/д тарифу (перевезення на особливих умовах). Механізм цих відправок був випробуваний з компанією “Кернел” при відправленнях за “нитками графіків”. УЗ збирається нарощувати цей вид відправлень зерна залізницею”, – розповів Ткачов.
УЗ планує щодоби формувати приблизно 15 маршрутних відправок з власних вагонів. При розподілі вагонів УЗ найперший пріоритет буде віддаватися графіковим відправленням (але не більше 10 маршрутів на добу). Ще приблизно 5 маршрутів планується продавати на торгах ProZorro. При цьому буде вжито заходів, щоб не було накладення графіків відвантаження. Вагонні відправки та збірні/ступінчасті маршрути взагалі не планується здійснювати в вагонах УЗ (тільки прямі маршрути).
“Керівництво УЗ прислухалося до пропозицій учасників ринку та переглянуло порядок користування вагонами УЗ при вантажних операціях. Термін нарахування плати за перенесення наступної вантажної операції продовжений з 48 до 72 годин. Далі УЗ планує поступово знижувати цей період протягом 1-2 років до 36 годин. Скоригований порядок буде презентовано громадськості 6-7 серпня 2019 року”, – підкреслив чиновник.
Він додав, що УЗ буде розподіляти обмежену кількість маршрутних відправок – 15 маршрутів на добу між 140 маршрутними елеваторами.
До інформації: на залізничному підприємстві “Укрзалізниця” проведуть аудит закупівельних процедур.
Джерело: propozitsiya.com