Однак, експортувати доцільно тільки тоді, коли є в наявності хоча б мінімальні експортні обсяги якісної продукції. Навіть працюючи в нішевих сегментах, необхідно розуміти, що головною запорукою успішного розвитку бізнесу є вихід на експорт. Про це заявив Андрій Ярмак, економіст Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на АПК-Информ.
«Необхідно чітко розуміти: ніша – це не культура, ніша – це філософський підхід до бізнесу, продукту або послуги. А головне, що ніша – це не назавжди! Отже, якщо ти вже знайшов свою нішу, це не означає, що можна розслабитися. Це означає, що треба бігти ще швидше! Адже далі є два шляхи: або розвивати експорт, або чекати, поки в цьому сегменті зросте конкуренція і ця продукція втратить свою унікальність, а відповідно і «нішевість», – зазначає експерт.
Андрій Ярмак додає, що експортувати доцільно тільки тоді, коли є в наявності хоча б мінімальні експортні обсяги якісної продукції. Так що для невеликих господарств в даному випадку існує єдиний вихід – це кооперація.
«Не вміємо, не хочемо, не готові – будемо змушені кооперуватися, тому що це актуально як для тих, у кого 1 га, так і для тих, у кого 10 тис. га», – сказав він.
Серед нішевих трендів, які заслуговують на увагу, Андрій Ярмак виділив сушку та заморозку.
«Якщо ми говоримо про сушіння, то тут може бути кілька сегментів: це і сировина для лікарської промисловості, для трав’яних та фруктових чаїв, для настоянок і харчової промисловості, або навіть готовий продукт – все залежить від того, що саме сушити. Але в будь-якому випадку це – можливості для експорту», – зазначає експерт.
У той же час, попит на заморозку зростає швидко завдяки ХоРеКа. Варто тільки дивитися на можливості цього сегмента ширше. Адже заморозка – це не тільки ягоди. Це і дикороси, гриби, фрукти, навіть яблука, а також широкий спектр овочів, трави та інше.
«Смачні продукти – виготовлені із замороженої сировини, адже ягоду або інші плоди можна збирати у фазі повної стиглості! Потенціал зростання сегмента надзвичайно високий, але варто дбати про ефективність з самого початку! А головне: заморозка – це експорт», – підкреслив Андрій Ярмак.
Джерело: propozitsiya.com