Через атаки росії Дунайські порти втрачають значення для агроекспорту

В останні тижні почастішали бомбардування інфраструктури дунайських портів, що робить високоризикованим зберігання зерна на місцевих складах, тому відвантаження пшениці на експорт переходить на пряму перевалку. Також кожна атака ворога по портам піднімає вартість фрахту, відповідно, експорт морем стає менш дохідним у порівнянні з поставками суходолом.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ВАР.

«Експорт пшениці з України за перші чотири дня вересня становить понад 100 тис. тонн, це переважно автомобільні та залізничні поставки. Частіше за все вагони-зерновози їдуть на Констанцу, а з українських портів експортується не більше 30%. Наразі потенціал дунайських портів є нереалізованим, що викликано бомбардуванням інфраструктури портів та руйнацією місцевих складів – трейдери не ризикують займатися зберіганням зерна, а пряма перевалка займає більше часу, ніж відвантаження зі складів. Тому є ризик затоварювання.

Станом на 1 вересня запаси пшениці становлять 22 млн тонн, показник дещо менше минулорічного. Україна могла б щомісячно експортувати 3 млн тонн зерна через дунайські порти, але тепер такі обсяги вивозити неможливо. До того ж кожне бомбардування призводить до здорожчання фрахту. Постійне зростання вартості фрахту та небажання затоварювати склади роблять Дунай неліквідним каналом збуту», – зазначають в аналітичному департаменті «ПУСК».

Читайте також: Одеські митники змушують експортерів накопичувати зерно в портах.

Мінімальна умовна ціна на фуражну пшеницю в дунайських портах стартує від 140$/т, максимальні цінники знаходяться у діапазоні 150-154$/т. Ціни на умовах DAP Румунія становлять близько 220$/т.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *