У 2018 році в свіжому вигляді Україна експортувала лише лохину, переважно в країни Євросоюзу і тільки автотранспортом. При цьому ціни на лохину в ЄС в минулому сезоні знизилися, що відбилося і на доходах українських експортерів. Малина ж в свіжому вигляді не експортувалася практично взагалі, якщо не брати до уваги порівняно невеликих обсягів, поставлених на заморозку в Польщу, і некондиційну ягоду, яку експортували для подальшої переробки на соки, джеми і т.п. Тому ціни на малину в Україні влітку 2018 року впали до критичного низького рівня, і багато садівників вже позбавляються від цієї культури. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на EastFruit.
У той же час експорт свіжих ягід авіатранспортом міг би допомогти збільшити доходи виробників ягід, хоча він і передбачає значно більше зусиль, а також зміни звичних укладів, які ніхто не любить. Про це йдеться в блозі економіста інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрія Ярмака.
Експерт зазначає, що завдяки наявності великої кількості прямих пасажирських рейсів з України в Дубай, а також в інші країни Близького Сходу, українська свіжа ягода може протягом доби з моменту відвантаження потрапляти на прилавки споживачів в цьому регіоні. При цьому на кожен рейс можна довантажувати до 3-5 тон продукції.
Раніше під час тренінгу для потенційних учасників торгового форуму і B2B переговорів Fruit Trade Ukraine, Андрій Ярмак відзначав, що імпорт свіжих і заморожених ягід на Близький Схід росте дуже швидкими темпами – на 19% в рік. При цьому різниця між цінами свіжої ягоди на прилавках місцевих супермаркетів взимку і влітку не така велика, як в Україні.
У літній період українські садівники могли отримувати за свіжу малину на цьому ринку до $10 доларів США за кг, замість 30-40 центів США за кг, які вони отримували під час продажу малини на заморозку. Однак щоб отримати в 30 разів більше, необхідно оновити сортовий склад вирощуваної малини, зорієнтувати технологію на отримання транспортабельної ягоди, відпрацювати всі питання по упаковці та логістики ягоди і головне, знайти покупців в країнах Близького Сходу.
До речі, відмінна можливість для пошуку покупців в цьому регіоні випаде всім бажаючим вже 28 березня 2019 року в рамках торгового форуму Fruit Trade Ukraine. В рамках події українські постачальники зможуть провести прямі переговори з ключовими імпортерами фруктів, ягід, горіхів та овочів, а також мережами супермаркетів з країн Близького Сходу.
Захід отримав підтримку, як провідних мереж супермаркетів і імпортерів, таких як Carrefour, LuLu Group, Abu-Dhabi Coop, Al Maya Group, Aswaaq, так і таких організацій, як ФАО, ЄБРР, EU4Business, Міністерства економрозвитку і торгівлі, Міністерства закордонних справ України , Українського офісу по просуванню експорту та посольств України в країнах Близького Сходу. Заявку на участь можна надсилати через сторінку контакти порталу.
Джерело: propozitsiya.com